Nagy-Britannia: válságban az egészségügyi ellátórendszer is

Van, ahol 25 percet kell várni, míg kapcsolják a nemzeti egészségügyi szolgáltatót.

Mediaworks Hírcentrum
2021. 10. 04. 15:30
London, 2020. július 24. A koronavírus-járvány miatt védõmaszkokat helyeztek el egy kosárban egy londoni üzlet bejáratánál 2020. július 24-én. Nagy-Britanniában kötelezõvé tették a védõmaszk viselését az üzletekben és a bankokban. A szabály megszegéséért akár 100 font (38165 Ft) bírságot is kiszabhatnak. MTI/AP/Frank Augstein Fotó: Frank Augstein
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A britek egynegyede feladja a várakozást a telefonvonalban, amikor a nemzeti egészségügyi szolgáltató (NHS) nem sürgősségi orvosi segélyhívóját tárcsázza, ugyanis olyan hosszú a vonalban várakozók sora. Míg Nagy-Britanniában júliusban átlagosan nyolc perc volt a telefonos várakozási idő, Anglia északkeleti részén ugyanekkor már 25 percig kellett tartani a vonalat, mielőtt a páciens hívását a személyzet fogadni tudta volna. Anglia északkeleti részén a hívók fele tette le a kagylót ellátás nélkül.

A brit egészségügyi szolgáltató eközben mindössze húsz másodperces várakozási időt ígér a pácienseknek és vár el a hívásokra válaszoló munkatársaktól. 

A britek többnyire akkor hívják a nem sürgősségi orvosi ellátást ígérő telefonszámot, amikor gyorsabb segítségre vagy tanácsadásra van szükségük, mint amit a háziorvostól egy konzultáción tudnának megkapni.

Az NHS szóvivője szerint a példa nélküli helyzet oka az, hogy a koronavírus-járvány idején a 44 százalékkal megugrott hívások nemcsak soha nem látott mértékben terhelték le a vonalakat, de súlyos lemaradást, az esetek feltorlódását is okozták a más panaszokkal jelentkező betegek ellátásában. Az Egyesült Királyság általános szakszervezete, a GMB szerint azonban a valóság az, hogy az egészségügyi ellátórendszer súlyos munkaerőválsággal küzd. A brit kormánynak az egészségügyi személyzet kimerültségével, sok esetben kiégésével, valamint azzal kell szembenéznie, hogy a telefonos hívásokra válaszoló alkalmazottak alacsony bére miatt egyre kisebb állomány áll rendelkezésre a bejövő hívások kezeléséhez.

A 111-es orvosi vonalat hiába tárcsázó betegek azonnal a nemzeti mentőszolgálatot hívják, tovább súlyosbítva a sürgős, életveszélyes állapotú betegek ellátását biztosító szolgálat leterheltségét is.

Az RT hírcsatornának nyilatkozó orvos szerint a koronavírus-járvány óta a mentális egészséggel kapcsolatos problémák is gyakoribbá váltak az egészségügyi dolgozók körében, és ez is nagyobb terhet ró az amúgy is megterhelt rendszerre.  

Borítókép: Tavaly a koronavírus-járvány miatt védőmaszkokat helyeztek el egy kosárban egy londoni üzlet bejáratánál 
Fotó: MTI/AP/Frank Augstein

 

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.