Biztosan nem ilyen Európai Uniót képzeltek el az alapítók

Biztonság és jólét a nemzetállamok önkéntes együttműködésén keresztül – ez volt egykor az európai elképzelés, amelyért tulajdonképpen létrejött az Európai Unió. Az európai közösség mai működését tekintve azonban világos, hogy az alapítók nem ilyen uniót képzeltek el egykor. Rotyis Bálint, a Nézőpont Intézet szakértője lapunk kérdésére elmondta, hogy a birodalmi törekvések már hosszú ideje próbálják aláásni az eredeti uniós értékeket.

2023. 06. 09. 5:04
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A zsarolás lett az egyik fő fegyver

Vajon az Európai Közösség alapító atyái felismernék-e elképzeléseiket a mai Európai Unióban? Béke és jólét az egyenlő jogokkal rendelkező államok közötti együttműködésen keresztül – ez volt a terv egykor. Ma azonban egészen másképp néz ki ez a közösség, amelyet egyetlen központosított gépezetként akarnak kezelni Brüsszelből. Az EU vezető brüsszelitái politikai nyomásgyakorlásra használják a hatalmukat és a tagországoknak járó forrásokkal, valamint egyéb jogosultságok elvételével zsarolják azon államokat, akik másképp gondolkodnak bizonyos dolgokról, és más értékrendet képviselő kormányuk van, mint a balliberális fősodor. Rotyis Bálint, a Nézőpont Intézet elemzője lapunk kérdésére elmondta, hogy az alapítás idején

a döntéshozók felismerték, hogy közös intézményekkel azt is el lehet érni, hogy az európai nemzetek gazdaságát összekapcsolják és ezáltal jólétet teremtsenek a kontinensen. Tehát ezeknek a közös intézményeknek az volt a feladatuk, arra lettek kitalálva, hogy a tagállamok együttműködve, a tagállamok érdekeit egységesítsék és képviseljék. Senki sem hatalmazta fel az unió intézményrendszerét arra, hogy beleszóljon a tagállamok belpolitikai folyamataiba, pláne nem hatalmazta fel őket senki arra, hogy ezek az intézmények a saját hatásköreiket arra használják, hogy károkat okozzanak egy tagállamnak, csak azért, mert annak a kormánya, vagy lakossága a pillanatnyi fősodortól eltérő álláspontot képvisel egy-egy kérdésben.

Franciaországban és Németországban becsukják a szemüket

A nagyobb tagállamok bort isznak és közben vizet prédikálnak, amikor megpróbálják erőszakkal megváltoztatni egy kisebb tagállam egyes jogszabályait – annak ellenére, hogy saját hazájukban is hasonló törvények uralkodnak. Brüsszel így zsarolta meg például a magyar és a lengyel kormányt is, és különböző kötelező jellegű ajánlásokhoz kötötték a Magyarországnak és a Lengyelországnak járó uniós források kifizetését. Eközben Németországban és Franciaországban nem törődnek sem a kormányok között terjedő korrupciós botrányokkal, sem a függetlennek korántsem mondható igazságszolgáltatással. Rotyis Bálint a Magyar Nemzetnek felidézte, hogy 

egy alkalommal Jean-Claude Junckert, a bizottság volt elnökét számonkérték, hogy mégis miért olyan elnéző a laza francia fiskális politikával szemben, amelyre a válasza az volt: „mert ez Franciaország”. 

Ez a fajta álszent hozzáállás sajnos nem Juncker úr sajátja volt, hanem az uniós intézmények napi gyakorlata köszönt vissza – tette hozzá az elemző. Brüsszel ugyanis gyakran vádolja Magyarországot a sajtószabadság hiányával, miközben a valóság az, hogy például a média ellenőrzését, szabályozását ellátó szerv, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság esetén egyedül a hatóság elnökének jelölésében játszik szerepet a kormány. A magyar gyakorlathoz képest Ausztriában, Dániában, Írországban, Hollandiában és Svédországban is a kormányok jóval nagyobb szerepet játszanak a nemzeti médiahatóságok életében.

Ezekkel a tagállamokkal szemben mégsem születnek olyan vádak, mint amikkel Magyarországot támadják. A fentebb említett két példa tökéletesen igazolja azt a vádat, hogy a régi tagállamok esetén a brüsszeli intézmények megengedőek, elnézőek, míg a 2004 után csatlakozott kisebb, szegényebb közép-európai államokkal szemben nemcsak szigorúbban, hanem egyenesen igazságtalanul járnak el. Mindez azért probléma, mert bár a nemzetközi térben megszokott, hogy az erősebbnek van igaza, az unió szabályai szerint ebben a klubban mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, legyen szó Franciaországról vagy Magyarországról

– magyarázta lapunknak Rotyis Bálint. 

Korrupció korrupció hátán az uniós intézményekben

A baloldali és liberális pártok és pártcsaládok tele vannak korrupcióval, az elmúlt hónapokban sorra estek ki a csontvázak a szekrényből. Egyesek szerint pedig csak a jéghegy csúcsát látta a közvélemény. Ennek ellenére például a brüsszeli korrupciós botrányban letartóztatott Eva Kaili és más gyanúsítottak is úgy járnak-kelnek az Európai Unió intézményeiben, mintha semmi sem történt volna.

De nem csak a korrupcióval vizsgált politikusokra igaz ez, hanem mindenféle civil szervezetekre, amelyek között gyakran találunk lobbistákat és a Soros-hálózat szerves részét képező NGO-kat is. 

Ezeknek a globalista érdekcsoportoknak az egyik zászlóshajója a Soros-szervezetek, amelyek sikeresen behálózták az uniós intézményrendszert. 2017-ben kiszivárgott egy lista a Soros-féle Open Society Foundation belső adatbázisából, amelyben 226, Soros Györgyhöz közeli európai parlamenti képviselő neve szerepelt, azaz a milliárdos az EP harmadát a kezében tartotta

– jelentette ki Rotyis Bálint.

Fejétől bűzlik a hal?

Ha piszkos dolgokról van szó, nem kell messzire menni a vezető brüsszeliták között sem. Ursula von der Leyen SMS-ekben lebizniszelt vakcinabeszerzési ügyéről óriási a csend, pedig több pontban is felmerül a korrupció gyanúja.

Frans Timmermans energiadiktatúráját még megállította a sajtó, de a zöldítési kényszerpolitikát már talán nem lesz képes. Ezek között bőven találunk olyan elképzeléseket, amelyek még több tagállami hatáskört vesznek át uniós hatáskörbe.

Vagy érdemes feleleveníteni a liberális Guy Verhofstadt ügyeit. A Magyarországot rendszeresen támadó politikus az elmúlt években számtalan gyanús ügybe keveredett, és képmutatása is sokaknak szemet szúrt.

A brüsszeliták nem titkolt célja, hogy a szuverén nemzetállamok helyett egy egységes Európai Egyesült Államok jöjjön létre. A szakértő leszögezte, hogy mindig is léteztek föderalisták és szuverenisták, ugyanakkor a racionalitás mindig győzedelmeskedett. 

Az Európai Parlament, az Európai Bizottság és az Európai Unió Bírósága kreatív módon, az alapszerződéseket és a tagállamokat megkerülve folyamatosan bővítik saját hatáskörüket. Ezzel párhuzamosan a szuverenistákat pedig már nem ismerik el, mint legitim vitapartnereket, hanem szélsőségesnek és antidemokratikusnak minősítik őket, ezzel pedig a politikai vitákból is kizárják őket

– mondta lapunknak Rotyis Bálint, majd hozzátette, hogy mindazok, akik tanultak történelmet tudják, hogy erővel Európát még senki sem tudta tartósan egységesíteni. Az alapítók célja a tartós béke és jólét megteremtése volt, nem pedig egy rövid életű európai birodalom létrehozása, ahol Brüsszel játszhatja el a birodalmi központot, a tagállamoknak pedig be kell érniük a néma tartomány szerepével.

Borítókép: Ursula von der Leyen, az Európai Bizottság elnöke (Fotó: MTI/EPA/ Olivier Hoslet)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.