A túlsúlyos utasnak dupla jegy kell a repülőgépen, van egy ország azonban, ahol a túlsúly fogyatékosságnak számít

Túlsúlyos utazási influenszer kampányol az egyenlő jogokért a repülőgépeken.

Magyar Nemzet
Forrás: CNN2023. 06. 13. 11:45
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülőgépülések átlagos szélessége évtizedek óta egyre csak csökken, a testek azonban világszerte egyre nagyobbak, és a szakértők előrejelzései szerint 2035-re a világ népességének több mint fele túlsúlyos vagy elhízott lesz, ami igencsak problémás lehet a légiiparra nézve – írja a CNN

Az elhízás és a túlsúly miatt valószínűleg egyre több utasnak lesz nehéz elférnie a repülőgépüléseken, és emiatt egyesek kimaradhatnak a repülésből, ugyanis pénztárcájuk nem biztos, hogy bírni fogja a két jegy árát. 

A túlsúlyos utasokra vonatkozó irányelvek légitársaságonként eltérőek. 

Míg számos légitársaság, köztük a United Airlines megköveteli, hogy a „pluszülőhelyet igénylő ügyfelek” előre vásároljanak pluszülőhelyet, addig van olyan társaság, mely visszatéríti a jegy árát, ha a felszállás után egy vagy több ülőhely szabad lesz. 

Általános érvényű szabály azonban nincsen, a különböző légitársaságok eltérő irányelveket követnek. Némelyiknél egyáltalán nincsenek előírások, ami azt jelenti, hogy még a jól tájékozott utazóknak is gondot okozhat a dolog.

Áprilisban Jae'lynn Chaney plus size utazási influenszer petíciót indított, amelyben arra szólította fel a Szövetségi Légügyi Hatóságot (FAA), hogy minden légitársaságot kötelezzen egy olyan átfogó irányelvre, amely nemcsak az átlagos súlyú, hanem „minden utas kényelmét és jólétét előtérbe helyezi”.

„Szükségünk van arra, hogy az előírások egy kicsit egységesebbek legyenek” – mondta Chaney a CNN Travelnek. „Legalábbis minden légitársaságnak rendelkeznie kell egy olyan előírással, amely pontosan meghatározza, hogy méret és súly alapján miként, milyen módon tudnak ülőhelyet foglalni a járatokon. 

Charles Leocha, a Travelers United légitársasági fogyasztói érdekvédelmi csoport társalapítója egyetértett ezzel a felvetéssel. „Minden túlsúlyos utasnak jól jön, ha ismeri a szabályokat. Ez sok félreértést kiküszöböl” – tette hozzá. 

Borítókép: illusztráció (Fotó: Pexels)

 

Az ausztrál fogyasztóvédelmi törvény például tiltja, hogy a légitársaságok a testméretük alapján különböző összegeket számítsanak fel az utasoknak.

Eközben a kanadai közlekedési hatóság 2008-ban fogadta el az „egy személy, egy viteldíj” (1p1f) irányelvet, amely megakadályozta, hogy a kanadai belföldi légitársaságok, az Air Canada, az Air Canada Jazz és a WestJet egynél több viteldíjat számítsanak fel a plusz ülőhelyet igénylő utasoknak.

Az elhízást Kanadában fogyatékosságként ismerik el, és az utasoknak „az elhízás miatt funkcionálisan fogyatékosnak” kell lenniük, hogy megfeleljenek az ingyenes pótülés feltételeinek.

A szabály azonban csak a belföldi járatokra vonatkozik, ami azt jelenti, hogy a plusz termetű utasoknak továbbra is meg kell venniük a pótülést, ha nemzetközi járatra mennek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.