A hírügynökség tájékoztatása szerint 2022 februárjáig összesen legalább 659, különböző területeken működő amerikai cég képviseltette magát Oroszországban. Összesen 159 szervezet a korábbi üzemmódban működik tovább Oroszországban, további 178 pedig ugyanúgy, de olyan változásokkal, mint a beruházások felfüggesztése, a marketingtevékenység korlátozása, áruik forgalmazókon keresztül történő szállítása vagy márkaváltás.
A Procter & Gamble, a Colgate-Palmolive, a Johnson & Johnson, a PepsiCo, a Mars és a Coca-Cola továbbra is működik Oroszországban. Emellett a Burger King, a TGI Fridays és a Papa John's is működik. Maradnak a Guess és a Crocs ruházati márkák. A Coca-Cola nem csak, hogy ott maradt Oroszországban minden ellenkező hír ellenére, de jelentősen tudta növelni profitját is, erről korábban lapunk is részletesen írt.
322 szervezet, vagyis az összes szervezet 49 százaléka hagyta el teljesen az orosz piacot, vagy szüntette be az orosz vállalatokkal való együttműködést.
Májusban a Financial Times (FT) Western businesses backtrack on their Russia exit plans címmel közölt cikket. A lap a távozás bürokratikus akadályainak növekedésével és Oroszország fogyasztói aktivitásának élénkülésével magyarázta, hogy miért maradnak a nyugati cégek, márkák.
Borítókép: a 2023. április 25-én készült fényképen a sült krumpli, csirkeszárny és üdítőital látható az egykori KFC, ma Rostic's étterem orosz változatában (fotó: AFP)