A Ryanair vezérigazgatója, Eddie Wilson nem titkolta csalódottságát a német repülőtéri költségek miatt. Mint mondja, a magas költségek már hosszú ideje hátráltatják a cég működését, és most elérkezett az idő a drasztikus lépések megtételére. Az utasok nehézségei pedig csak most kezdődnek. A bejelentett menetrend-leépítések hatalmas űrt hagynak a német légi közlekedésben, ami szinte biztosan áremeléseket fog eredményezni.
Hamburg mint az ország egyik legtöbbet látogatott városa különösen súlyosan érintett. A Ryanair itt hatvan százalékkal csökkenti járatait, ami négyszázezer utas kiesését jelenti. Azonban ennél is drámaibb a helyzet Dortmund, Lipcse és Drezda reptereit illetően, ahol a társaság a téli menetrend után teljesen beszünteti működését. Ezek a repülőterek leginkább az átszálló utasokat szolgálja ki, így a Ryanair kiesése komoly fejtörést okozhat az utazni kívánóknak.
Wilson érvelése szerint a német kormány intézkedései, beleértve a repülőtéri illetékek és egyéb adók emelését, komoly versenyhátrányt jelentenek. Miközben más európai országok gyors ütemben állnak talpra a koronavírus okozta leállás után, Németország továbbra is csak küszködik.
Az egyre magasabb költségek és a csökkentett kapacitás együttesen a jegyárak növekedéséhez vezetnek majd. A Ryanair hiába próbálja tartani a legalacsonyabb tarifákat, az átfogó piaci trend megállíthatatlannak tűnik. Ez nem csupán a légitársaság, hanem a német gazdaság számára is aggasztó, hiszen a megfizethető légi közlekedés hiánya visszavetheti a regionális gazdasági növekedést.
Egyértelmű, hogy amíg a költségek ilyen szinten maradnak, a nagy légitársaságok folytatják kivonulásukat, és a német utasoknak egyre mélyebbre kell nyúlniuk a zsebükbe, ha külföldre szeretnének utazni.
A szakszervezetek szerint a helyzet megoldásához politikai beavatkozásra lenne szükség, különben a dráguló jegyárak ördögi körbe taszíthatják a német légi közlekedést.
Borítókép: A hamburgi repülőtéren a Ryanair és a Lufthansa repülőgépei parkolnak (Fotó: AFP)