– Miként került a zenei pályára? Volt családi indíttatása?
– Abszolút, hiszen édesapám is zenész, most lesz életműkoncertje, november 10-én pályafutásának hatvanéves jubileumát ünnepli a szlovákiai Somorján. Tanultam zongorázni, 12-13 évesen alapítottam egy zenekart; apámékat másoltuk, azokat a dalokat játszottuk, amiket ők. Aztán 15-16 évesen a rock ejtett rabul, rockzenekarom volt. Játszottunk saját számokat, amelyekhez én írtam a zenéket. Teljesen átitatta a mindennapi életemet a zene, a gyakorlás, az éneklés.
– Mikor jött az első siker?
– Húszéves voltam, amikor a zselízi rockfesztiválra jelentkeztem a zenekarommal. Nem értünk el különösen nagy sikert, a középmezőnyben végeztünk. A következő évben szólista kategóriában jelentkeztem, és győztem. Ezzel egy időben meghallgatásra hívtak a Jókai-színházba, Komáromba. Elmentem, és rá három napra már a színház tagja voltam, készültünk a Mária evangéliuma című rockopera bemutatójára, ahol Jézust játszottam. Ez 1994-ben volt. Rögtön felvettek a győri konziba, aztán a győri Nemzeti Színházba is, és 1997-ben pedig első próbálkozásra a Budapesti Színművészeti Egyetemre, Szirtes Tamás osztályába. 2001-ben diplomáztam, majd az operettszínházhoz szerződtem.

Fotó: Kurucz Árpád
– Hogyan alakult a pályája a későbbiekben?
– Önmagamat kerestem, hogy mit is akarok tulajdonképpen ettől a pályától. A hangom azt mondja, hogy bonviván legyek, az alkatom pedig nem, és ebben a kettős személyiségben őrlődtem, emiatt nem teltek igazán jól az operettszínházas éveim. Mert nem voltam bonviván, viszont táncos-komikusnak sem voltam jó, a musicalek nem érdekeltek, operát akartam énekelni, nem operettet. 2003-ban szabadúszó lettem és elölről kezdtem mindent. Vidéki színházakban énekeltem, de nem jöttek azok az áhított nagy szerepek, amikről én főiskolásként álmodoztam.
– Feltételezem, hogy nagyon csalódott volt. Hogyan lépett túl ezen a helyzeten?
– Csalódott voltam, de túléltem, és megtaláltam a helyemet – szeretem, ahogy létezem ebben az általam kreált színházi világban. Elkezdtem saját gyártású darabokat előadni, az első ilyen volt a Szerelmem, Sárdy. Ennek előzménye, hogy sokszor énekeltem Sárdy-dalokat, és mondták, hogy ezeket a slágereket reggelig hallgatnák. Az első ötletem az volt, hogy a dalait kis anekdotákkal összefűzöm, de aztán Meskó Zsolt barátom felajánlotta, hogy ír nekem egy teljes egyfelvonásos monodrámát dalokkal. Én neveztem el aztán később monooperettnek. Merthogy egyedül lejátszottam egy komplett, teljes történetet, énekekkel. Harangi Máriát kértem fel a rendezésre. 2012-ben mutattuk be Szarvason. Elindult a hódító útjára, jártam vele Amerikában, Kanadában, Svédországban, sok felvidéki előadásom volt, Dunaföldváron – ahol kántortanító volt Sárdy János – kétszer is felléptem vele. Már hetedik éve játszom, a lelkem egy darabja.