– Hogy látja, létezik jellegzetes miskolci attitűd, érzület, amely a színházhoz való közeledést is meghatározza?
– Amikor hét évvel ezelőtt mint rendező és igazgatóhelyettes Miskolcra szerződtem, valahogy rögtön az elején az az érzés fogott el, hogy hazajöttem. Alapvetően a miskolciak színház iránti szeretete és nyitottsága volt az, ami azonnal megfogott. Erdélyben, Marosvásárhelyen születtem. A vásárhelyi közönség Erdély-szerte legendás volt a színházszeretetéről. A Ceausescu-korszakban a színház volt maga a levegő, ami életben tartott egy közösséget. Gyerekkoromban mint néző s később mint marosvásárhelyi színész is megtapasztalhattam ezt a ragaszkodást. A színház volt a város kulturális zászlóshajója. És ez így van Miskolcon is. Azzal a fajta szeretettel, kíváncsisággal, nyitottsággal, értéssel és megértéssel, mellyel a miskolciak tekintenek a színházra, kevés helyen találkoztam. Ez a csodálatos ragaszkodás különleges felelősséget ró arra is, aki vezeti a színházat.
– Hogy bírja el a tizenöt-tizenhét bemutatót az évad?
– Első olvasatra ez valóban soknak tűnhet, de ha az épület adottságait, a társulat összetételét és azt a határozott szándékot nézzük, hogy minél sokszínűbb repertoárból választhasson a közönség, akkor ez a szám már nem is olyan nagy. A nagyszínházban, mely a közönségvonzó előadások terepe, évente öt bemutatót tartunk. Itt kapnak helyet a zenés előadások, évente egy klasszikus dráma és egy vígjáték, valamint az operabemutató. Az idei évadot a Luxemburg grófja című operettel indítottuk, ezt október elején a Don Juan követi, majd a Hegedűs a háztetőn című musical, a Don Carlos opera és a Szerelmes Shakespeare. A felsorolásból is látható, hogy alapvető célunk a műfaji sokszínűség. A kamaraszínházban egyfajta művészszínházat próbáltunk az elmúlt időben meghonosítani, és ezt folytatni szeretnénk az elkövetkező időszakban is, de itt kap helyet a mesebemutató a legkisebbeknek, valamint két balettpremier is. A kamaraszínház idei hét bemutatója közül kiemelném a Feketeszárú cseresznye című előadásunkat, amelynek története szorosan kapcsolódik a jövőre százéves, tragikus trianoni döntéshez. A játékszín, amely nézőszámát tekintve a legkisebb játszóhely a színházban, a kísérletező munka terepe. Itt ebben az évadban a Nem félünk a farkastól, az Ádám almái és a Vadkacsa lesz látható. De ezek mellett minden évadban bemutatunk egy tantermi előadást is, melyet az iskolákban játszunk.