Erdős magától hozta fel a Beatrice-kérdést is, kijelentve, hogy nem fél előhozni a témát. Didaktikus taglejtésekkel, szinte szájbarágós módon harsogta, hogy „mi igenis védjük a kormány kultúrpolitikáját, mint egyik eszközét az ország konszolidált viszonyainak. Nem óhajtunk balhét, nem óhajtunk nagy társadalmi konfliktusokat, mert féltjük az országot”. Ebben az atyáskodó szerepkörben tetszelegve ideologizálta meg azt, hogy miért tette gyakorlatilag részben tiltólistára az MHV a Nagy Feró által vezetett csapatot, és a cenzúra mellett azzal is kiállt, hogy mintegy önfelmentésként mutogatott a filmgyártásra, a könyvkiadásra és a sajtóra, mint ahol az MHV-hez hasonlóan szintén van cenzúra. Más tekintetben viszont azt állította, hogy épphogy nem mutogatnak másra, mert vállalják a saját döntéseik következményeit. Erőteljes porhintés jellege volt annak, ahogy áltatta a zenészeket az anyagi gyarapodás és a nemzetközi karrier lehetőségével: „Én azt szeretem, ha azt csináljátok, amit mondok nektek, és aztán öröklakást építetek a Rózsadombon, meg meghódítjátok a világot, meg meghódítjátok Cannes-t, meg meghódítjátok az európai poppiacot. (…) Ehhez kérem a segítségeteket. (…) A mi álmunk egy erős, monopolhelyzetben lévő, a társadalmi kritika által irányított állami vállalat, és körülötte a magánvállalkozások széles gyűrűje, amit az állami gazdaság és kultúrpolitika jegyében képesek vagyunk irányítani.” A tatai rocktanácskozásról készült film szerencsére rögzíti azokat a méltatlankodó zenészi megjegyzéseteket is, amiket a tárgyalások szünetében ejtettek el, és ezek adják vissza az igazi hangulatot: a reménykedésbe oltott kétségbeesést, a méltatlankodást, a kapkodást és néhol a tanácstalanságot, valamint azt, hogy ők is érezték: Tatán a hatalom csak macska-egér harcot vívott velük, mert attól tartott, hogy kiszabadul a lengyel szellem a magyar palackból, és ezt akarták megelőzni a tárgyalásokkal. Miután kiderült, hogy nem így lett, sok minden maradt a régiben, s a könnyűzenei szakszervezet nem töltötte be a neki szánt szerepet.