Az épület mai helyén az 1500-as években már állt egy kúria. A jelenlegi kastélyt a Platthy család építtette a XVII. században, a kastélyparkot csak később alakították ki. A Szent György-vonalon fekvő kastély magántulajdonban van. Az ide látogatók kiállítások, zenés, színpadi előadások részesei is lehetnek, mesés belső terasza lehetőséget ad egy jó kávé, frissítő elfogyasztására. Ételkülönlegességekkel is várják a házigazdák az érdeklődőket.
Ebben a szép környezetben most a babák a főszereplők. Kis életképeket alkotva foglalnak helyet antik komódon, biedermeier asztalkán, teljes pompájukban ragyogva. Guba Rózsa maga készíti a babákat, kezdve az arcok szoborszerű negatívjának megfaragásától a fej, a test és a ruházat textilből való megformálásáig.

Fotó: Kurucz Árpád
A figurák és jelenetek alapját legtöbbször egy-egy korabeli festmény, dagerrotípia vagy fénykép adja, melyek magyarországi népi jelenetek esetében gyakran saját gyűjtésekből, helyi feldolgozásból származnak. Minden esetben igyekszik a korban leginkább hiteles forrásból elkészíteni babáit. A kastély termeiben szinte életre kelnek az ismert történelmi alakok: VIII. Henrik, Stuart Mária, Deák Ferenc. Albert Einstein és Chaplin jellegzetes figuráját is felfedezzük az egyik komódon. Megjelennek az európai országok viseletei, divattörténeti ruházatai, és Magyarország népviseletei, népszokásai is felidéződnek néhány jelenetben. A teknővájók életképe egy kihalt szakmának állít emléket.

Guba Rózsa nem tudja megmondani, mikor kezdődött ez a szenvedély. Gyerekkorában nem vonzódott a babákhoz, inkább fúrt-faragott, bár ez a tevékenység most nagyon hasznos, mert mindent maga készít. – A textilek mindig érdekeltek, azokat gyűjtöttem, aztán ha úgy adódott, fel is használtam valamire. 1985-ben kaptam meg a népi iparművész címet, és akkoriban csak ezzel foglalkoztam – mesélte az alkotó.
A magyar tájegységekből talán szinte mindegyiket feldolgozta, és mivel az Alföldön született, ez meglátszik az életképeken is, hiszen azokat a saját szemével látta gyerekként. Ám az utóbbi években inkább a divattörténeti és történelmi viseletek, hagyományok foglalkoztatják. De mégis hogyan éri el, hogy más a XVI. századi hölgy arca, tekintete és más a parasztasszonyé?