A fővárosi tanácsnak persze köze nem volt az önkormányzatisághoz, arra voltak jók az itt dolgozó alkalmazottak és vezetőik, hogy a pártállami instrukciókat bólogató Jánosokként végrehajtsák. Mezei Gyula 1976 nyarán a fővárosi tanács végrehajtó bizottságának ülésén mondott beszédében a felsőbb utasításra létrejött országos hatáskörű Szórakoztatásügyi Koordinációs Bizottság munkájára is kitért, a Kulturális Minisztérium könnyűzenei referenseként dolgozó Vajda Tibor által korábban készített tanulmány megállapításaiban leírt iránymutatásokat szolgaian felhasználva. Biztos, ami biztos, a beszéd tartalmát nem bízta a véletlenre, annak elhangzása előtt egyeztetett egy sor szervezettel, kormányzati szervvel: a Kulturális Minisztérium Közművelődési, továbbá Zene- és Táncművészeti Főosztályaival, valamint a főváros Közművelődési Bizottságával, Pénzügyi, Kereskedelmi és Szervezési Főosztályaival, valamint a Szakszervezetek Budapesti Tanácsával. Az ilyenkor szokásos és elvárt módon az MSZMP KB 1974. március 19–20-án hozott közművelődési határozatára – amelynek nyomán éppen a beszéd idején, 1976-ban lett közművelődési törvény – utalt bevezetőjében, mint ami a legfontosabb útmutatást adta a szabadidő eltöltéséhez és a „kulturált szórakozás” feltételeinek megteremtéséhez. Önnön jelentőségüket kiemelve Mezei kijelentette, hogy a szórakoztató rendezvényekkel kapcsolatos állami, vállalati, intézményi feladatokból jelentős rész hárult a budapesti tanácsra. A szórakoztatóipar szolgáltatásait meglátása szerint szinte mindenki igénybe vette, de a kommunista elveknek megfelelően rögtön hozzátette, hogy ez a szocialista embertípus kinevelését nem igazán vagy csak közvetve segítette, ami a könnyű műfaj már-már arisztokratikus lekezelésének megnyilvánulása volt. Nagyon népszerűnek mondta a vendéglátóipari zene- és műsorszolgáltatást, amelynek színvonalát viszont szerinte emelni kellett volna a korábbiakhoz képest. Ennek megfelelően az 1974-es közművelődési KB-határozat hatására az Országos Rendező Iroda (ORI) kilátásba helyezte, hogy műsorokat szolgáltat a vendéglátóhelyekre is, ha felkérik őket, amivel a vendéglátóipari könnyűzene nagyobb pártállami kontrollja valósulhatott volna meg. Ez azonban nem következett be, az Országos Szórakoztatózenei Központ (OSZK) az ORI-val szemben tíz körömmel védte a már jól kiharcolt hídfőállásait, így az ORI nem mutathatta meg, mit tudott volna nyújtani a vendéglős populáris zene fellépéseinek szervezése terén. Mezei Gyula újfent megdicsérte az 1974-es párthatározatot, mert ennek nyomán az OSZK szigorított a vizsgarendszerén. A zenészek körében köztudott volt, hogy az OSZK-s vizsga eredetileg is sokkal nehezebb volt az ORI által támasztott követelményeknél, és ha még ezen is srófoltak, akkor valószínűsíthetjük, hogy nemcsak ideológiai alapon szűrték a zenészeket, hanem a színvonalat tekintve is.
A magyarok kedvenc dokumentumfilmje visszaköltözik a moziba
A Lurdy mozi mától újra műsorra tűzte az vízilabdázók sikereit bemutató dokumentumfilmet, A nemzet aranyait, melynek csapata már a tévésorozaton dolgozik a Nemzeti Filmintézet támogatásával.