Hogy nagyon leegyszerűsítsem: nekünk Dobó István esküje az Egri csillagokban, a Gladiátor, a Passió, a Rettenthetetlen című filmek torokszorító jelenetei, vagy mondjuk a Nemzeti Színház Vitéz lélek című előadása jelenti a valódi katartikus élményt. A ti katarzisotok mi volna, Schilling? Netán a színpadon pohárba vizelés? Vagy az, amikor egyik nagyívű darabodban anyaszült meztelenül, egy szál falloszban hajkurászod kisszámú közönséged tagjait, kezedben alkoholos filccel, azt követelve, írjanak bármelyik testrészedre üzenetet Orbán Viktornak?
– tette fel a költői kérdést Rákay Philip Schilling Árpádnak, utalva annak hírhedt meztelenkedő jelenetére. Ezeket az erős mondatokat Schilling nyilvános támadása váltotta ki, az utóbbi évtizedek – megelőzve a Kincsemet és a Sorstalanságot – legnagyobb mozifilmes gyártási támogatását kapta meg ugyanis a Most vagy soha! című történelmi kalandfilm, ami a márciusi ifjak sorsfordító napját követi.
A Petőfi és a márciusi ifjak 24 óráját bemutató mozifilm készítésére négy és fél milliárd forintos támogatást szavazott meg az NFI filmszakmai döntőbizottsága,
melyből kétmilliárd forint egyedi kormányhatározat alapján nyújtott támogatás Petőfi Sándor születésének 200. évfordulójához kapcsolódva (összehasonlításképpen a filmalapos időszak legnagyobb projektje, a Herendi Gábor rendezésében készült Kincsem 2,9 milliárdból készült el, amiből 2 milliárd 78 millió forintot állt a Nemzeti Filmintézet elődje). A történelmi mozi Kis-Szabó Márk, Rákay Philip és Szente Vajk forgatókönyvéből készül; Rákay Philip ráadásul producerként is részt vesz a projektben.
Mindezt nem hagyta szó nélkül Schilling Árpád rendező, az Orbán-kormány egyik legelszántabb kritikusa, a nyílt társadalom eszméiért rajongó direktor, aki Franciaországba emigrált a számára „elviselhetetlen diktatúra” elől.
Schilling a közösségi oldalán támadta meg Rákay Philipet, többek között azt állítva, hogy
Rákay Philip soha életében nem forgatott filmet, nem hozott létre semmiféle művészeti produktumot, most mégis annyi pénze lett hirtelen vágyai kielégítésére, amennyit még soha egyetlen magyar filmes sem kapott az elmúlt 100 évben