A Bartók Béla Boulevard pezsgő kulturális életének figyelemre méltó szereplője az ArtPhoto Galéria. Míg szeptemberben Robitz Anikó Lehetséges világok című kiállításának témája a természetben fellelhető formák, anyagok, színék játéka volt, addig októberben Minyó Szert Károly tematikus és technikailag különleges, s az egyedi képalkotásra fókuszáló munkásságáé a főszerep.
Minyó 1955-ben született Új-Delhiben, de festészeti és fotográfiai tanulmányait Budapesten végezte el. 1989-től állít ki rendszeresen itthon és külföldön is, alkotásai pedig rangos gyűjteményekben is megtalálhatók.
– Mindig külön öröm az ArtPhoto kiállítási programjában, amikor olyan kiállítást nyitunk, ahol a fotográfiának az az oldala mutatkozik meg, amit hitvallásul vállalt a galéria, hogy a kortárs fotóművészetet népszerűsíti. Olyan alkotókkal tudunk együtt dolgozni, akik a művészeti fotográfián belül megpróbálnak olyan lehetőségekkel élni és olyan eszközökkel dolgozni, amelyek a lehetőségeket és a művészi kibontakozást a lehető legnagyobb mértékben segítik – hangsúlyozta Borbély László, a galéria vezetője. Hozzátette, hogy
Minyó Szert Károly olyan művész, aki a képzőművészeten keresztül érkezik a fotóhoz, s – ahogy ő fogalmaz – jelen tárlat képépítészet, azaz határterületek találkozása.
A művész saját magát szabadkézi fotográfusnak tartja, ami a fényképeken, s technikájában érvényesül.
– Óhatatlanul észre kell vennem Károly munkáinak technikai alapjait, s azt fedeztem fel, hogy ez a technika a képek sajátja, olyannyira, hogy számomra határozottan erről szólnak a képek. Önmagukban is és egy kiállításon egymás mellé rendezve is.
Egy fotográfus, akinek ecsetkezelése van.
Egy kép, amelynek a dinamikáját a kézzel felhordott emulzió adja meg, az álló bicikli az ecsetvonásoktól válik dinamikussá, a határozott geometriai formák ugyancsak a kézi munkától kapnak önálló karaktert – emelte ki Erő Zoltán, Budapest főépítésze.