– A szeptembertől induló felsőoktatási képzésre február 15-ig lehet jelentkezni. Mekkora az érdeklődés?
– A beérkező kérdések és visszajelzések alapján erős lesz a mezőny. Mindemellett a lehetőségeknek megfelelően szeretnénk alacsony létszámon tartani az osztályokat. Hiszen a képzés maga olyan, hogy oda kell figyelni benne az egyénre, és nyilván úgy kell összeválogatni a különböző szakirányra felvett diákokat, hogy ebből egy zenekar is összeálljon, hiszen a zenekari gyakorlaton így fognak dolgozni. Most, hogy hivatalossá vált a hír, hogy a Petőfi Kulturális Ügynökség a Miskolci Egyetemmel együttműködve valósítja meg a kortárs könnyűzene BA-képzést, gyakorlatilag húsz éve végzett diákok keresnek meg, hogy miként lehet jelentkezni. Ez a képzés és a PKÜ oktatási programjai lesznek elérhetőek a Póka Egon Művészeti Akadémián.
– A megszokott egyetemi pontszámítástól eltérően a művészképzés felvételije esetében nem az érettségi eredmények, hanem a személyes meghallgatás számít elsősorban. Mire készülhet egy jövőbeni hallgató?
– Miután felsőoktatási képzésről van szó, csak érettségizettek jelentkezhetnek. Drukkolunk az eredményes érettségiért mindenkinek, de nálunk nem ez számít. Az a legfontosabb, hogy a hangszeres és az énekestudás már olyan stabil szinten legyen, amire lehet építkezni. Június második felében lesz a felvételi meghallgatás, amely részleteiről minden jelentkező kap értesítést. A pontos követelményt az érdeklődők már most is megtalálják a Miskolci Egyetem honlapján. Van egy elméleti vizsga, ahol a zeneelméleti tudást, és van egy gyakorlati vizsga, ahol a jelentkezők hangszeres/énekes tudását mérik fel a szakemberek.
– A képzés során hangsúlyt helyeznek a színpadi gyakorlat megszerzésére is?
– Nagyon fontos sarokkő az előadó-művészet, a színpadi mozgás és a retorika. Ezeket a tantárgyakat úgy építettük fel, hogy az egyénre legyenek szabva, amelyhez csodálatos oktatók adták nevüket és tudásukat. Ezeket a módszereket mind saját tapasztalat útján, önismereti módszertanra építették fel. Igyekszünk bátorítani a diákokat, hogy találják meg a saját hangjukat, előadásmódjukat, hogy legyenek önmaguk. A közönség tudja, mi az, ami igaz, aki hiteles, és azt fogja szeretni, aki tud önazonos lenni.