Major Ákos grafika szakon kezdte magyar iparművészeti főiskolai (ma MOME) tanulmányait, ám hamarjában átiratkozott videó (hivatalosan vizuális kommunikáció) szakra. Mint elárulta: akkortájt, a kilencvenes évek második felében a digitális programok használata igencsak gyerekcipőben tipegett hazánkban.
– Amennyire emlékszem, a főiskolának egy vagy két Apple gépe volt, amihez körülbelül egy ember értett – részletezte. A rendelkezésre álló technika mára elfeledett videórendszereket vonultatott fel, mint a VHS, SVHS, később U-matic. – Ugyan 2000 környékén feltűnt a Beta, ami profinak számított, de a digitális vágást még nem tanultuk.
Noha „videósként” végzett, grafikusként helyezkedett el a Robin Design Stúdióban, ott sajátította el a digitális tervezés alapvető szakmai részét. Major Ákostól azt is megtudhattam, hogy mit csinál egy alkalmazott grafikus: arculattervezést, szóróanyagokat, prospektusokat vagy éppen éves jelentéseket. Na, ez utóbbi nem hagyott nyugodni, és megkérdeztem, hogy egy cég éves beszámolóján mit kell csinosítania egy grafikusnak.
– Ez nagyon jó grafikai feladat, a tipográfiai tervezéstől a grafikonok, táblázatok megrajzolásán keresztül az egész kiadvány összehangolt megjelenéséig. Szerintem minden grafikus szeret éves jelentést csinálni – hangzott a meglepő válasz.
Vélhetően nemcsak szerette, de jól is csinálta, s nem csupán a jelentéseket, mert hamarosan art director lett a Publicis Hungarynél. Hogy ez mekkora dolog, ahhoz tudni kell: a Publicis Európa legnagyobb, a világ negyedik vezető reklámügynöksége.
A jónak a gazdasági világválság vetett véget, s Major Ákos 2010-ben az osztrák fővárosba távozott feleségével, aki a Bécsi Iparművészeti Egyetemen végzett. Ezért választották a császárvárost, ahol a fiatalasszony hamar kapott munkát.
Ez az időszak azért érdekes, mert Ákost ekkoriban kezdte el érdekelni a fényképezés. Pontosabban még művészeti vezetőként kezdett leruccanni a Balatonra, s elmerengeni a tó látványán.

– Egyszer eszembe jutott: kár, hogy nincsen nálam kamera – emlékezett vissza.