Mit takar a tárlat címe, a Radikális geometria? A rendteremtő, csöndes robajlásában is békét sugalló forradalmi lendület – távol-e az avantgárd? – által ábrázolt világot. A kisebb-nagyobb absztrakció tudatosan fegyelmezett, a színeket és a vonalakat mint létösszefüggéseket sajátságos világhálóvá formáló alakzattá áll össze. Ha a drámaian feszített összegzésnek vannak lényegjegyei, akkor jól fölfedezhető az egyéniségek arculata.
A geometria attól geometria – esetünkben a világot és történéseit, valamint a személyiség értelmi s érzelmi zajlásait mederbe terelő irányzat –, hogy szélesre nyílik az olló. S ebben a határtalanságban mindenik esztétikumra törekvő mű (önkifejezési próba) érvényes. Összefogottan, elegánsan, a mértani rendezettségbe színdinamikát és erőt lopva.
Serényi H. Zsigmond a kis feketével „megtámasztott” fehér és szürke redők (vonalak) – értelmezésformák – végtelenre redukált s épp ezért egyetemes hálójában hisz. Az emlékezésrétegek bátran kiléphetnek, ami a sugallatot illeti, a mértan hűvösségéből (Mementó), s a gyászt éppúgy magukban hordozhatják, mint a szürke egységek melletti sűrűből a szellőssé váló nyitás formációit.
Hihetetlen, hogy Serényi mi mindent tud kifejezni a téralakzatok és térformák – sokszor harmonikusnak tetsző, sőt zenei indíttatású – építkezésével. A legegyszerűbb formák kontrasztjától (Térforma, Tér-kép) a legbonyolultabb variációkig nyúló szerkezetben (Térben osztott forma) ott a ritmus egyeduralma.

Az egyik mű sajátja a sík mezőt megbolygató, csak az egymásba tartó legyezőszerű elemek (vonal- és fonalpászmák) rendjéből észlelhető hangulati többlet mint konstruktív érzelemhatár.
A másiké pedig a töltekező bőségből eredő, noha illuzórikus súly. Itt ugyan az oldallapokat tekintve rácsosak a tömbszerű alakzatok (négyszögletű oszlopok, háromszög-hasábok), ám a formavívmány szinte tonnákat rejt. Mintha a mértani vonalak rendje, a légies kontúr ellenére, háromdimenziós testeket hozna létre.

Eme vonalfókuszú rendezettségben a diagonális játék éppúgy szerepet játszik, mint a ringlispílszerű pörgés. A visszafogott színvilág mélysége csak erősíti a gondolati-érzelmi kontrasztokat. S ami meglepő: a hol csendes, hol drámai vonalháló némelyikében, meghatározva a szerkezetet, föltűnik a Biblia jelképrendszerének egyik fontos eleme – kétség nem fér a művész vallomásos kitárulkozásához.