A budapesti utcák immár egybefüggő autóparkolók, a fő- és mellékutakon végtelen autóáradat hömpölyög, araszol a hét minden napján. Ugyanez a helyzet a városhatár átlépési pontjain is, ahová azok áteresztő képességét messze meghaladó számú autó érkezik a reggeli és délutáni csúcs idején. Az egyre több autó jelentős része a belső és külső kertvárosokból érkezik. Napjainkban a cégautó a közepes és magas státuszban dolgozók fizetési csomagjának szerves része, nem ösztönöz tömegközlekedésre, sőt kifejezett elvárás a cég részéről, hogy aki autót kapott, autóval is járjon dolgozni. Jellemzően éppen ez a társadalmi réteg engedheti meg magának a kertvárosba költözést.
Kiss László csillagász: Én lennék a legboldogabb, ha kiderülne, egy ufó idegenek űrhajója
A vad teóriák előre viszik, ám a legvadabbak hátráltatják a tudományt – állítja Kiss László csillagász.