A budapesti utcák immár egybefüggő autóparkolók, a fő- és mellékutakon végtelen autóáradat hömpölyög, araszol a hét minden napján. Ugyanez a helyzet a városhatár átlépési pontjain is, ahová azok áteresztő képességét messze meghaladó számú autó érkezik a reggeli és délutáni csúcs idején. Az egyre több autó jelentős része a belső és külső kertvárosokból érkezik. Napjainkban a cégautó a közepes és magas státuszban dolgozók fizetési csomagjának szerves része, nem ösztönöz tömegközlekedésre, sőt kifejezett elvárás a cég részéről, hogy aki autót kapott, autóval is járjon dolgozni. Jellemzően éppen ez a társadalmi réteg engedheti meg magának a kertvárosba költözést.

Csernus Imre: Ha értem jönne a halál, jó szájízzel fogadnám
Dr. Csernust a jövő hétfőn megjelenő Oroszlánok és farkasok című könyvéről kérdeztük.