A két színészóriás többször játszott együtt a Madách és a Nemzeti Színházban, például 1963-ban, a Danton halála című darabban. Robespierre-t Gábor Miklós, Dantont Bessenyei Ferenc alakította. A Bajor Gizi Színészmúzeumban a Hősök tere című kiállítással a két nagy formátumú színész születésének századik évfordulójára emlékeznek. Különleges vállalkozás a két művészsors párhuzamos megjelenítése. Négy teremben időrendben és szerepkörök szerint mutatják be a pályájukat, az ötödikben a Magyar Nemzeti Filmarchívum jóvoltából filmszerepeikkel ismerkedhetünk meg.
A színházi emlékezet Gábor Miklóst intellektuális színészként tartja számon, ami ellen a művész egész életében hadakozott. Grafomán ember volt, fiatalkorától naplót vezetett, tehetségesen írt és rajzolt, gondolatai, történetei hét kötetben jelentek meg. Az ötvenes években Ruttkai Évával ők testesítették meg a művész álompárt. A lányuktól, Gábor Júliától kapott tárgyak – grafikák, fotók, könyvek – a színész sokoldalú tehetségét bizonyítják.
Bessenyeit, miután eljátszotta Fábri Zoltán Dúvad című filmjében a féktelen szenvedélyű Ulveczkyt, sokan azonosították a szereppel. Öntörvényű, mindenkit lerohanó, nagyhangú színészként él az emberekben. A kiállítás egyik célja, hogy lerombolja ezt a képet. Mindkét színész valamennyi színházi műfajban otthonosan mozgott, mesterségük minden fortélyát fölényesen birtokolták. Gábor Miklós Zalaegerszegen, polgári családban nevelkedett. Bessenyei az édesapja öngyilkossága miatt korán családfenntartóvá vált. Gábort a filmek vitték a színészi pálya felé, szinte a moziban nőtt fel: édesapja mozgóképszínházat működtetett. Miután elvégezte a színiakadémiát, a Madách Színházhoz szerződött. Bessenyei kóristaként és segédszínészként kezdte a pályát. Míg Gábor 1944-ben a fronton tüzérként szolgált, Bessenyeit leszerződtette a Nemzeti Színház.
A háború után Gábor Miklós is a Nemzetibe került, ahol párttitkári funkciót is vállalt. Részt vett a Színház- és Filmművészeti Szövetség munkájában, tanulmányokat írt, többek között a Sztanyiszlavszkij-féle metódusról. Sztálin alakjának megformálásáért 1953-ban Kossuth-díjjal jutalmazták. Többször nem kapta meg. Nem bocsátották meg neki, hogy kilépett a pártból. Átszerződött a Madách Színházba. Az ötvenes évek első felében Bessenyei két Kossuth-díjat is kapott. Illyés Gyula Fáklyaláng című darabjában Kossuth megformálásáért és Csehov Ványa bácsijában Asztrov doktoráért, illetve az Othello-alakításáért.