Issey Miyake sok tekintetben reformálta meg a divatot tech-alapú ruháival. 1992-ben sporttörténelmet is írt, amikor a barcelonai olimpia megnyitóján ingyen tervezett a litván csapatnak felvonulóruhát. Litvánia abban az évben versenyzett először független nemzetként. A ruhák innovatív anyagból készültek, és kulturális elemekkel mutatták be, hogy a sportruházat is lehet a művészi kifejezés egyik formája, hovatovább egy ország divatdiplomáciájának eszköze. Ez változást hozott az olimpiai divattörténelemben. Azóta a nagy divatházak és a sportruházati márkák egyre többet fektetnek az olimpiai felvonuló- és egyenruhák tervezésébe, amely a márkáknak láthatóságot biztosít (a párizsi megnyitót sok millióan nézték), az országok számára pedig lehetőséget saját kultúrájuk bemutatására a nemzeti szimbólumok újraértelmezésén keresztül.

A hagyomány egyébként már az első újkori olimpián megjelent, amikor a görög maratoni futó, Spyridon Louis 1896-ban Athénban tradicionális, hímzett szoknyában vette át aranyérmét. Ekkor még nem kötelezték a résztvevőket, hogy egyenruhában jelenjenek meg, azonban hamarosan terjedni kezdett, hogy a sportolók saját egyesületi viseletüket hozták az olimpiára, és néha híres tervezők is kipróbálták magukat egy-egy versenyző öltöztetésében. 1920-ban Antwerpenben például a francia teniszbajnok Suzanne Lenglen kavart óriási botrányt a Jean Patou tervezte rövid versenyruhájában. André Courrèges 1972-ben, Münchenben az olimpiai szervezők egyenruháját kreálta, Halston és Valentino Garavani pedig a hetvenes-nyolcvanas években tervezett felvonulóruhákat.
1998-ban, Naganóban a kanadai csapat által viselt Roots simléderes sapka volt üzleti szempontból fordulópont, mivel akkora divatőrületet teremtett, hogy Vilmos hercegtől Robin Williamsig mindenki hordta, és így a márkák számára is egyértelművé vált az olimpiai divat üzleti hasznosíthatósága. Ralph Lauren 2008 óta öltözteti az amerikai olimpiai csapatot, a bevételéből pedig tíz százalékot utal a termékek után a Nemzetközi Olimpiai Bizottságnak. Ugyanakkor a cég nemegyszer kapott kritikát a minden sportolón látható hatalmas Polo Ralph Lauren-logóért.
Ralph Lauren idei felvonulóruháit a szokásosnál is többen szidják a közösségi médiában, mivel szerintük a cég a szokásos magániskolai egyenruhát idéző, kék alapon piros-fehér csíkos dizájnja túl elcsépelt, azzal együtt is, hogy idén farmert társít a zakóhoz, mondván, mi lehetne annál amerikaibb. Egyesek ezért a lépésért is megszólják a tervezőket, tekintve, hogy a franciák amúgy sincsenek jó véleménnyel az átlag amerikai divatról, miért kell éppen a cowboyokhoz köthető anyagot vinni az olimpiára.
Ráadásul a csapat a záróünnepségre még inkább középnyugati stílusba öltözik: Ivy League helyett tetőtől talpig fehér farmerban fog felvonulni. Mindez a cég közleménye szerint olyan értékeket mutat, amelyek felülmúlják a sportot és a divatot, de közvetítik a minőséget, az integritást és az optimizmust.