Az olimpiai divat normális esetben egyenlő a modern anyagokból még modernebb eljárással készült, légáteresztő, szárazérzetkeltő, alakkiemelő sportruházattal és a szerencsétlen, de hatalmas divatőrületet teremtő formaruhákkal. Tokió azonban a legvitatottabb sportesemény a modern kori olimpiák történetében. A pandémia, a japán szervezőbizottság számos tagjának különféle botrányok miatti lemondása, a legnagyobb szponzor, a Toyota utolsó pillanatban történt visszalépése, a megrendezés történelmileg legalacsonyabb támogatottsága (a japánok mindössze húsz százaléka áll az esemény mögött), a nézők nélkül folyó versenyek, a számos világhírű sportoló távolmaradása és a faluban rendre jelentkező koronavírusos esetek mind a problémákat mutatják. Az olimpia hivatalos Instagram-oldalának, a @Tokyo2020-nak sincs komolyabb követőbázisa, mint egy közepes influencernek. A megnyitó előtt mindössze félmillióan voltak kíváncsiak az oldalra, a versenyek kezdete óta némileg növekedett az érdeklődés, de még mindig nem érte el az egymilliót.

„Mintha varázsolnék” – mondja egy eltűnőben lévő mesterség utolsó mohikánja
Koronczay Imre órásmester 1977 óta gondoskodik róla, hogy ne tévesszük el az időt.