idezojelek

Kerékpárellenes forradalom Karácsonytól

KaróGeri már megint átverte a budapestieket: a sávfestés az nem útépítés.

Megyeri Dávid avatarja
Megyeri Dávid
Cikk kép: undefined

Igazi, hamisítatlan meglepetésben lehet része annak, aki a BKK honlapjáról akarja megtudni, vajon hány kilométer kerékpárutat épített a főváros Karácsony Gergely majdnem ötéves fővároslása alatt. Tanúsíthatjuk a fair play jegyében: nem csalás, nem ámítás, minden ellenkező hangulatkeltést, rosszindulatú beállítást fényesen megcáfolva az összes adatot pontosan meg lehet tudni a közlekedési központ információs oldalairól. 

És a beharangozott, ígért szenzáció sem marad el, mivel tényleg hallatlanul meglepő, hogy az új főpolgármester alatt szinte alig épült pár méter bicikliút. Ennél több kerékpárút már csak véletlenségből, figyelmetlenségből is összejöhetett volna, a hosszú és ultravékony, hiperpasszív balos főembernek azonban még ezt sem sikerült abszolválnia.

Most bizonyára sokan hördülnek föl a KaróGerivel szemben elnézőbb polgártársaink közül, mondván: hát a kerékpársávok meg a karók azok maguktól nőttek ki az aszfaltból, az már smafu? Természetesen azok is joggal szerepelhetnek valamilyen speciális leltárban, statisztikában, csakhogy van egy kis hiba velük:

 a sávfestés az nem útépítés.

Magyarán: felmázolhatná Karácsony az autósztrádákat hosszában sávokkal, s szegélyezhetné őket kismillió műanyag karóval, attól még nem vehetnék sehol nyilvántartásba, hogy mondjuk ezer kilométer kerékpárutat épített.

Mert kétségtelen, hogy a Budapesti Közlekedési Központ honlapján csak úgy sorjáznak a cikkek, beszámolók a kerékpáros fejlesztésekről, mint a pártállami ötéves tervek termelési naplóiban. Ám ha valaki veszi a fáradságot és megnézi, milyen tartalom lapul a hangzatos címek alatt, kiderül szép csendben, hogy olyan kerékpárutakról van szó, amelyek még az előző főpolgármester idején, 2010 és 2019 között épültek. Vagy ha mégis 2020 utáni fejlesztésekről adnak hírt, akkor megint csak két eset van: vagy csupán tervről van szó, ami éppen legfeljebb közbeszerzés alatt van, vagy pedig a meglévő közutakra pingált festékkel kialakított sávokról. A harmadik verzió az volna, hogy a Draskovics Tibor és Walter Katalin kipróbált Gyurcsány-káderek által irányított BKK hibás adatokat közöl, de arra, hogy a főpolgármesternek akarnának keresztbe tenni, gondolni sem merünk.

Az lehet a külső szemlélő benyomása, hogy egy nagy zöld kerékpáros átverés zajlott a fővárosban, nem pedig bringás forradalom, ahogy 2022-ben Karácsony Gergely hencegett vele. Összességében leszögezhető, hogy az előző főpolgármester hagyatékából él lustasági rekorder utódja e tekintetben is.

A „Ha kevés a kerékpárutad, toldd meg egy festéssel” átverési modell következményeként így aztán lámpással sem igen találni általuk épített valódi kerékpárutat. 

Még arra sem volt képes, hogy a meglévő uniós milliárdokat felhasználja, ahogy Révész Máriusz, a téma felelős államtitkára is felrótta ezt a felháborító balfékséget. Karácsony 8,1 milliárd forint vissza nem térítendő uniós kerékpáros fejlesztésre fordítandó támogatásból az egyharmadát, 2, 3 milliárd forintot nem tudott felhasználni. Sőt, a Magyar Kerékpárosklub úgy értékelt, hogy „az eredeti tervekhez képest a projektek 70 százaléka elveszett”.

Ettől függetlenül 52 kilométer új bicikliútról ír a városvezér az újsütetű, programnak nevezett ígéretorgiájában. Van-e még ember, aki komolyan bírja venni? Mindenesetre értékes nyereményeket lehetne kiosztani azok között, akik be tudnak küldeni egy fotót a Karácsonyék által épített kerékpárutakról. Nagy kockázat nincs: alig fog beérkezni pályamű. Azazhogy egyvalaki mégis talált egy ilyen kis bringautat: 

a Vitézy Dávid javára nagyvonalúan visszalépett Fidesz–KDNP-s főpolgármester-jelölt, aki egy írd és mondd hatméteres biciklisztrádát fedezett fel a főváros területén.

Van egy javaslatunk: ez a hatméteres, semmibe vezető kerékpárút lehetne a jelképe Karó Geri kelekótya uralkodásának. Van annyira nevetséges fejlesztés, mint a Gyurcsány-kormány alatti 40 centis kilátó építése. Azt szimbolizálná ez a hatméteres szupersztráda, hogy a jelek szerint az autósok, no meg a gyalogosok után Gyurcsány hű vazallusa végül a budapesti kerékpározókat is megutálta.

VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right
Novák Miklós avatarja
Novák Miklós

Dzsudzsák téved: már nem a klub az első

Szőcs László avatarja
Szőcs László

Az USA választ, de rólunk is dönt

Bayer Zsolt avatarja
Bayer Zsolt

A szörnyek tényleg köztünk járnak

Deák Dániel avatarja
Deák Dániel

Konzultáció az új magyar gazdaságpolitikáért

A szerző további cikkei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.