Tizennégy év után döntés született Oroszi László és az Adidas perében: a cégnek fizetnie kell. A magyar feltaláló azonban közel sem nyert annyit, mint amennyit vesztett, a cég pedig szinte semmit sem vesztett ahhoz képest, amennyit nyert – derül ki az Index cikkéből.
A 2000-től 2003 közepéig gyártott Adidas Predator Mania valószínűleg minden idők egyik legjobb futballcipője, és kultusza akkora, hogy ma használtan is 80-100 ezer forintot kérnek egy jobb állapotú párért az interneten. Az idén kiadott, limitált darabszámú retro széria pedig alapáron 92 ezer forintba kerül, de néhány nap alatt minden példány elfogyott – idézi fel a portál.
A Predator Precision és az azt követő Predator Mania cipők különlegességét rúgófelületük finoman bordázott kialakítása jelentette. Ezt a megoldást Oroszi László feltaláló 1995–96 között dolgozta ki, majd 1996-ban szabadalmaztatta Magyarországon, sőt egész Európában, ám utóbbi eljárás során „az őt képviselő szakember helyrehozhatatlan műhibát vétett”, így a találmány nemzetközi védelme kútba esett. Ahogy az ügyet 2005-ben felkaroló szabadalmi ügyvivő, Lantos Mihály fogalmazott: „Egy olyan szabadalmat jegyeztek be Európára, ami épp a cipő legfontosabb kialakítását nem védte.”
A feltaláló 2002-ben szabadalombitorlási pert indított az Adidas magyarországi vállalata ellen, mivel az elrontott európai szabadalom miatt az anyacéget nem perelhette. A feltaláló minden vagyona ráment a tortúrára, 2007-ben már annyi pénze sem maradt, hogy meghosszabbítsa a cipő szabadalmát, így a már említett, idén piacra dobott retro modell árából sem részesülhet.
Az újítást eredetileg Martfűn, a Tisza-cipőgyár egyik utódcégénél fejlesztette ki Oroszi László a munkatársaival, hamarosan pedig az Adidas fejlesztési igazgatója látogatott el hozzájuk. A 90-es évek végén az óriáscég képviselője cipőtalpakat szeretett volna Martfűn gyártatni, később pedig egyre nagyobb érdeklődést mutatott a speciális, irányítósávos cipő iránt. Oroszi Lászlóék ebből mintadarabot is küldtek a sportszergyártónak, ám az nem jelentkezett, hogy megvenné a szabadalmat. 2001-ben viszont az Adidas hirdetésein egy új futballcipő jelent meg, amelyet az akkor még angol válogatott David Beckham reklámozott – és Oroszi László újítása is megtalálható volt rajta.