„A negyven pont olyan szép kerek szám, hogy az ember elgondolkodott azon: a Dakarra menjen vagy az Afrika Race-re. Végül a szívünk visszahúzott” – mondta szerdán sajtótájékoztatón Szalay Balázs. Hozzátette: legutóbb 2013-ban vettek részt a Dakar ralin, utána négy évet kihagytak. A dél-amerikai verseny nemcsak számukra nagyobb kihívás, hanem támogatóiknak is komolyabb anyagi terhet jelent.
Az Opel Crossland X típusú terepjáróról Szalay elmondta: a korábbinál 150 kilogrammal könnyebb autót raktak össze, sok technikai paraméteren változtattak. Emiatt úgy érzik, miután megváltoztak a versenyszabályok, ez kedvez nekik. „Persze, azért így sem lehetnek vérmes reményeink az első tízbe kerülést illetően, de azért mindent elkövetünk érte, és mindennap a határainkat feszegetjük majd” – emelte ki.
A pilótának ez lesz a tizenharmadik Dakarja – ami Magyarországon rekordnak számít –, Bunkoczi Lászlóval közösen pedig a nyolcadik. Amikor a páros együtt állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén, mindig célba ért. Szalay harminchárom országban versenyzett eddig, s mivel Bolíviában még egyikük sem autózott, januárban meglesz neki a harmincnegyedik is.
Csapattársa, Bunkoczi László elmondta: 2004-ben csatlakozott Szalayhoz, pont akkor, amikor Opelre váltott. „Azóta több mint kétszázezer kilométert tettünk meg versenykörülmények között” – árulta el a navigátor. Kiemelte: a versenyautót hamarosan útnak indítják, hiszen nagyon komoly logisztikára van szükség, több mint egy hónap, amíg odaér a célállomásra.
„Bár évek óta folyamatosan az ismeretlennel nézünk szembe minden egyes sivatagi viadalon, ezt valahogy nem lehet megszokni” – tette hozzá Bunkoczi. A navigátor nagyon várja már, hogy elrajtoljanak az első szakaszon.
A 2018-as Dakar ralin január 6-án Limából startol el a mezőny, és tizennégy szakaszt teljesítve – egy pihenőnap beiktatásával – 20-án az argentínai Córdobában ér célba. A versenyzők három országot érintenek, Perun és Argentínán kívül Bolívián haladnak át. Ismét lesznek a viadalon sivatagi szakaszok, de a helyszíni adottságokat kihasználva komoly magaslatokat is megjárnak – 4000 méter fölött is jelöltek ki szakaszokat –, a szünnapot pedig 3500 méter fölött tartják meg.