Lepipálta Rosberget, ha így folytatja, egy nap világbajnok lehet

Az elmúlt tíz évben három versenyzőnek volt szüksége kevesebb futamra a Formula–1-ben ahhoz, hogy megszerezze az első győzelmét, mint a Monzában meglepetésre diadalmaskodó Pierre Gaslynak. A francia, akit a Red Bull korábban kirúgott, 55. nekifutásra nyert, a világbajnok Nico Rosberget például csak a 111. futamán intették le elsőként.

2020. 09. 08. 17:40
GASLY, Pierre
Monza, 2020. szeptember 6. Pierre Gasly, az Alpha Tauri francia versenyzõje ünnepel a gyõzelmi emelvényen, miután megnyerte a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíját a monzai versenypályán 2020. szeptember 6-án. Gasly pályafutása elsõ sikerét aratta Monzában. MTI/EPA/Pool/Jennifer Lorenzini Fotó: Jennifer Lorenzini
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az elmúlt tíz évben kevesebb új futamgyőztest avattak a Formula–1-ben, mint a korábbi évtizedekben. Ebben az időszakban a legutóbbi, monzai versenyen nagy meglepetésre nyertes Pierre Gasly csak a hetedik, akinek sikerült megszereznie első győzelmét az F1-ben. Bemutatjuk azokat, akik 2010 után aratták az első sikerüket a száguldó cirkuszban – és azt is, hogy hány futamra volt szükségük ehhez.

Pierre Gasly – 2020, az 55. versenyén

Miután a 2019-es Magyar Nagydíjon hatodik lett, a Red Bull visszazavarta Gaslyt a fiókcsapat Toro Rossóhoz, amelyet idén már Alpha Taurinak hívnak. Monzai alakításával az 55. versenyén lépett be a futamgyőztesek klubjába, miközben a Red Bullnál a helyére ültetett Alexander Albon képtelen tartani a lépést Max Verstappennel.

Charles Leclerc – 2019, a 34. versenyén

Charles Leclerc, a Ferrari monacói versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Olasz Nagydíján a monzai versenypályán
MTI/EPA/Pool/Luca Bruno

 

Alig több mint egy éve aratta az első győzelmét a Formula–1-ben Charles Leclerc, amikor a pole pozícióból indulva intették le az első helyen Belgiumban. Ezzel a Ferrari történetének legfiatalabb futamgyőztese lett, és mindössze 34 rajt kellett neki a sikerhez.

Valtteri Bottas – 2017, a 82. versenyén

2017-ben a visszavonuló Nico Rosberg ülését kapta meg a Mercedesnél, és mindössze a negyedik futamán győzött új csapatában Oroszországban. Összességében azonban ez már a 82. rajtja volt a Formula–1-ben. Folytatta a szép finn hagyományokat: vele együtt nyolcan szerepeltek az F1-ben, és öten tudtak győzni.

– 2016, a 24. versenyén

Már több versenyt teljesített a Formula–1-ben, mint a 107-szer rajthoz álló apja, Jos Verstappen, pedig Max még csak 22 éves. 2016-ban Spanyolországban nyert először, amivel nemcsak az első holland győztes lett, hanem 18 évesen és 226 naposan az F1 történetének legfiatalabb első helyezettje.

Daniel Ricciardo – 2014, az 57. versenyén

2014-ben a szezon első hat versenyét a Mercedes nyerte meg, így érkezett a mezőny Montrealba. A Kanadai Nagydíjon Ricciardo kormányozta az első helyre a Red Bullt, miután fékhiba miatt kiesett, Nico Rosberget pedig két körrel a vége előtt előzte meg.

Pastor Maldonado – 2012, a 24. versenyén

Pierre Gasly mostani sikere előtt Maldonado volt a legutóbbi versenyző, aki nem a nagy hármas, azaz a Mercedes, a Red Bull vagy a Ferrari autóját vezetve nyert először. A venezuelai 2012-ben a Williamset vezette sikerre Spanyolországban, de a rá következő 94 futamán sosem volt jobb hetediknél.

Nico Rosberg – 2012, a 111. versenyén

Rosberg volt az első újdonsült futamgyőztes a Formula–1-ben az elmúlt tíz évben. Bár a bajnokságba 2010-ben visszatérő Mercedes első sikerét mindenki a hétszeres világbajnok Michael Schumachertől várta, végül Rosberg hozta össze a 2012-es Kínai Nagydíjon. A 111. versenyén született meg az első győzelme, amivel az ötödik legtöbbet várt a sikerre a F1-ben, de 2016-ban világbajnok lett.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.