A Török Nagydíjon szombaton Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, de a vb-pontversenyben vezető hétszeres világbajnok Mercedesének motorjában kicserélték a belső égésű részt, ami tíz rajthelyes büntetést vont maga után. Vagyis a brit pilóta vasárnap csak a 11. helyről vághatott neki az 58 körös futamnak.
Az első sorból Valtteri Bottas (Mercedes) és Max Verstappen (Red Bull), a másodikból Charles Leclerc (Ferrari) és Pierre Gasly (Alpha Tauri) indulhatott, s a rajt urán a szemerkélő esőben, vizes pályán az élen csak annyi változás történt, hogy Sergio Pérez (Red Bull) a hatodik helyről feljött a negyedikre. Hamilton is azonnal előzött kettőt, de utána Cunoda Juki sokáig feltartotta, az Alpha Tauri japán pilótája csak a nyolcadik körben adta meg magát. Ekkor Hamiltonnak tizenkilenc másodperc volt a hátránya Botasszal szemben. Lance Stroll (Aston Martin), majd Lando Norris (McLaren) nem huzakodott vele, a 15. körben pedig Gasly is behódolt a királynak, s Hamilton ekkor már az ötödik helyen száguldott.
Féltávnál Bottas közel négy másodperccel vezetett Verstappen előtt, a holland nyomában jött Leclerc, Pérez viszont már lemaradt tőlük, és Hamilton egyre közelebb került hozzá. A 35. körben a brit nagy támadást indított, úgy tűnt, a mexikóit is megelőzi, a Red Bull pilótája azonban a célegyenes végén merész féktávval megtartotta a pozícióját. Két körrel később az élbolyból először Verstappen jött ki új átmeneti esőgumikért, majd Bottas is követte, így Leclerc került az élre. A középmezőnyből Sebastian Vettelnek (Aston Martin) nagy rizikót vállalva száraz pályára való slick gumikat tettek fel, közepes keménységű keveréket, de ez nem volt bölcs döntés, az autója vezethetetlennek bizonyult, a négyszeres világbajnok mehetett is vissza a bokszba…
A 42. körben a Mercedes is kerékcserére hívta Hamiltont, aki azonban erről lebeszélte a csapatot. Az élen haladó Leclerc is arról érdeklődött rádión, hogy ha egyáltalán nem cserélne kereket – ami esőgumikon nem kötelező –, akkor hol végezhetne. A 47. körben aztán Bottas elment mellette az új abroncsain. Utána a monacói a bokszba hajtott, s ekkor már csak ketten voltak, akik nem cseréltek kereket: a harmadik helyre került Hamilton és a kilencedik Esteban Ocon (Alpine).
Az 51. körben Hamilton kerékcseréjével sem várt tovább a Mercedes, s a bokszban tett látogatása után az ötödik helyre jött vissza Bottas, Verstappen, Leclerc és Pérez mögé, kisvártatva pedig a mexikói megelőzte a ferrarist. Hamilton új gumijai elkezdtek szemcsésedni, a hétszeres világbajnok nagyon ideges lett, és hátra kellett figyelnie, mert Gasly megérkezett mögé. A Mercedes pilótája annak a véleményének adott hangot rádión, hogy mégsem kellett volna kereket cserélnie, s okkal tartott attól, hogy hátrébb csúszik a végjátékban. A sorrend azonban nem változott az élen, a Török Nagydíjat Valtteri Bottas nyerte meg – ez pályafutása tizedik futamgyőzelme –, Verstappen lett a második, Pérez a harmadik, majd Leclerc és Hamilton következett. Ocon kerékcsere nélkül a tizedik helyen ért be a célba.
Max Verstappen pedig a világbajnokságon visszavette a vezetést Hamiltontól, most a hollandnál az előny hat ponttal. Az idei vb-n már ötödször változott a helyzet, hogy melyikük áll az élen. A vb két hét múlva, az Egyesült Államok Nagydíjával folytatódik a texasi Austinban.
A világbajnokság állása 16 futam után (még 6 van hátra):
pilóták: 1. Verstappen 262,5 pont, 2. Hamilton 256,5, 3. Bottas 177, 4. Norris (McLaren) 145, 5. Pérez 135, 6. Sainz (Ferrari) 116,5
csapatok: 1. Mercedes 433,5 pont; 2. Red Bull 397,5; 3. McLaren 240; 4. Ferrari 232,5; 5. Alpine 104; 6. Alpha Tauri 92
A Török Nagydíj győztese, Valtteri Bottas:

Borítóképünkön Max Verstappen. Fotó: MTI/EPA/Sedat Suna