Az idei Kékszalag a Covid utáni teljes szabadság mámorában tömegeket vonzott Balatonfüredre. Zsibongó móló, majálishangulat a Tagore sétányon, hangulatos támogatói sátrak és makettvitorlások versenye várta a látogatókat. Füred patinás cukrászdájának, a Karolinának a tulajdonosa megállás nélkül szolgálta ki az egyre csak érkező vendégeket, mivel ez volt a nyár első igazán zsúfolt hétvégéje.
A pandémia előtt megszokott volt, hogy a Kékszalag hétvégéje a nyári szezon egyik csúcspontja, számos étteremben már hetekkel korábban lefoglalták a legjobb helyeket. Az idén lassabban indult be a szezon, de a verseny vendégszámban megfelelt az előzetes várakozásoknak. Nem véletlen, hogy az elmúlt években egész hétvégés eseménysorrá nőtte ki magát a Kékszalag, hiszen a Fehér Szalag és az ifjúsági kategóriában jelentős Kékpántlika is megelőzi a versenyt. A Kékszalag rajtja pedig azért került csütörtökre, hogy minél több család maradjon egész hétvégén a Balaton környékén.
A Magyar Turisztikai és Desztináció Menedzsment Szervezet évek óta dolgozik azon, hogy a balatoni vitorlázók ne csak a vízi szórakozást keressék, a parti vendégek pedig ne féljenek vízre szállni. A vitorlázás ugyan még mindig nem tömegsport, de a rendszerváltás óta robbanásszerű növekedés tapasztalható a vitorlázók számában.
A Magyar Vitorlásszövetség szerint évente körülbelül száz tőkesúlyos, nagy hajót értékesítenek Magyarországon, és ennél is több a külföldről behozott használt vitorlás. Évek óta folyik a sport- és a parti infrastruktúra fejlesztése a növekvő érdeklődés nyomán. Nemrég kilencezerre emelkedett a balatoni kikötőhelyek száma, az összes hely el is fogyott, és rendkívül hosszúak a várólisták.
A hangulat némileg hasonló a balatoni vitorlázás két korábbi aranykorához. A sportág hazai sikere egy 1866-os álhírnek köszönhető, a Sürgöny arról adott szenzációhajhász hírt, hogy Sisi Balatonfüreden is nyaral majd. A hazai arisztokrácia a nagy eseményre készülve felújította a siófoki vasútállomást és hajókat hozatott, mivel a Festeticsek 1797-ben épített Phönixét kivéve korábban csak halászhajók jártak a tavon. Az 1860-as években a Batthyányik és a Széchenyik fedezték fel a sportvitorlázást, és örömmel segítettek Magyarországon is meghonosítani azt. Sisi nyaralásáról kiderült, hogy kacsa volt, de addigra a tó sziluettjéhez már hozzátartoztak a kecses árbócosok, amelyek versenyére azonban még közel hetven évet, 1934-ig várni kellett.