Sötétbe borult a csapat, amely a fiatalokat tapasztalt rókákra cserélte

Idén is a Haas-istálló kezdte meg a bemutatók sorát a Formula–1-ben, az amerikai csapat kedden prezentálta új autóját, a VF–23-at (jobban mondva annak festését).

Magyar Nemzet
2023. 01. 31. 16:05
Haas VF-23
Haas VF-23 Forrás: Twitter
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ahogyan tavaly, úgy idén is a Haas mutatta be elsőként az új autóját a Formula–1-ben. Bár feltehetően az amerikai istálló ismét csak inkább a festéséről rántotta le a leplet ahelyett, hogy a valódi versenygépét prezentálta volna a nagyközönség elé, és az „igazi” VF–23 majd február 23-án a bahreini kollektív teszten debütálhat.

A Haas a 2022-es idény előtt, az ukrajnai háború miatt kirúgta orosz pilótáját, Nyikita Mazepint, szakított főszponzorával, az orosz Uralkalival, és az addig megszokott festését is lecserélte, a kék színt teljesen elhagyta, és csak piros, fehér maradt az autó. 2023-ra új névadó szponzor érkezett, az alakulatot immáron hivatalosan MoneyGram Haas F1 Teamnek hívják, és az új korszak kezdetére a járgány dizájnja is változott, ezentúl fekete és fehér színekben pompázik, némi pirossal kiegészítve.

 

A 2021-es sereghajtó tavaly rengeteget lépett előre. Az azt megelőző két szezonban nulla, illetve három pontot gyűjtött be, 2022-ben viszont 37 pontot szerezve a nyolcadik lett a konstruktőrök versenyében, ráadásul Kevin Magnussen egy alkalommal a pole pozícióba is került – igaz, ezt nagyban a véletlenek szerencsés összjátékának köszönhette. Gene Haas tulajdonos idén is hasonló sikereket remél.

– A múlt évben elért szép eredményeink lendületet adnak nekünk az új szezonra is. Tavaly sikerült visszatérnünk a pontszerzők közé, 2023-ra azt a célt tűztük ki, hogy kiegyensúlyozottabb teljesítményt nyújtsunk. Úgy hiszem, hogy Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg párosa elég tapasztalt ahhoz, hogy vasárnaponként pontokat szerezzen.

A kiegyensúlyozottság tavaly nem volt jellemző a gárdára. A szezont meglepően jól kezdte a csapat, a középmezőny legjobbjai közé tartozott, Magnussen többször is pontszerző helyen végzett, idővel azonban nem tudta tartani ezt a teljesítményt. Az istállót a fiatal Mick Schumacher károkozásai is hátráltatták, a német versenyző több alkalommal is összetörte az autóját. Erre ráunva az amerikaiak inkább Schumacher honfitársának, a tapasztalt Nico Hülkenbergnek adták a 30 éves Magnussen melletti másik ülést, aki 35 évesen, hároméves kihagyást követően tér vissza a királykategóriába.

Az autóbemutatók sorát pénteken a Red Bull folytatja.

Borítókép: A Haas VF–23 elnevezésű versenyautója (Forrás: Twitter.com/HaasF1Team)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.