A magyar F1-rajongóknak nem kell bemutatni Frankl Andrást, aki megannyi Forma–1-es témájú interjú, újságcikk és könyv szerzője, legendás versenyek kommentátora volt, nemzetközileg is elismert szaktekintély. A Magyar Nemzeti Autósport-szövetség életműdíjával tavaly kitüntetett Frankl napjainkban is járja a világ versenypályáit, és természetesen nem hiányozhatott a Hungaroring megújulásának fontos állomásáról, a főépület és a főlelátó csütörtöki sajtóbejárásáról sem.

Frankl: A Hungaroring az egész ország szívügye
– Az a fantasztikus, hogy az évek során volt több különböző kormánya Magyarországnak, de akárki is volt uralmon, a pálya szent volt. A Hungaroring valahogy az egész országnak egyfajta szívügye, és a mai napig is az – mondta el lapunknak Frankl András a pálya célegyenesében állva, ahol arról kérdeztük, miként emlékszik a kezdetekre. – Nekem maximális mértékben szívügyem a pálya, segítettem építeni, sőt én voltam az, aki 1985-ben megmondtam, hogy a tervezett orvosi szoba túl kicsi. Ráadásul nem volt helikopterleszálló sem. Emlékszem, itt sétáltam Nagy Ervin miniszterhelyettessel, és arról beszélgettünk, hogy ezekre szükség van, meg egy olyan kórházra is a közelben, ahol négy percen belül ott lehet lenni, ha baj történik. Később, Felipe Massa esete igazolta ezt, miután a brazilt 2009-ben eltalálta egy alkatrész, helikopterrel rögtön kórházba tudták szállítani, ahol meg tudták menteni.
Bernie Ecclestone barátsága is segítette a magyarországi Forma–1-et
A Hungaroring fejlesztése időszerű volt, ennek ellenére amióta 1986-ban bekerült a versenynaptárba, egyszer sem esett ki onnan a magyar pálya, amely ezzel az Olasz Nagydíjat rendező Monza mögött a második leghosszabb ideje, az idén augusztus elején immáron 40. alkalommal láthatja vendégül az F1 utazó karavánját. Ebben Frankl András szerint elévülhetetlen érdemei vannak a 2012-ben elhunyt magyar üzletembernek, az egykori F1-es menedzsernek, Frank Tamásnak, aki remek kapcsolatot ápolt a Forma–1-et 2017-ig irányító cég vezetőjével, Bernie Ecclestone-nal.