Másfél évvel ezelőtt, 2023. július 22-én jelentették be, hogy a Magyar Nagydíj a 2027-ben lejáró szerződés után még további öt évig, vagyis 2032-ig az F1-es versenynaptár része marad. Mindez egyrészről tekinthető biztosnak, másrészt viszont a F1-ben kis túlzással csak az fix, ami már megtörtént. Reagálva a tradicionális európai versenypályák egyre nehezebb helyzetére – a történelmi helyszín, Imola hosszú évek után része a naptárnak, de úgy hírlik, már nem sokáig, a szintén jelentős múlttal rendelkező Spa-Francorschamps rotációs rendszerbe került, a világbajnok Max Verstappen hazai pályája, Zandvoort pedig valószínűleg az idén lesz utoljára a program része – megkérdeztük a Hungaroring illetékeseit, kell-e aggódni a Magyar Nagydíj jövője miatt, felmerülhet-e az, ami a belga pálya esetében, vagyis hogy kétévenkénti váltásban legyen csak verseny a ringen?

Megnyugtató válasz
– 2032-ig nem, hiszen addig szerződésünk van arra vonatkozóan, hogy minden évben megrendezzük a Magyar Nagydíjat – erősítette meg kérdésünkre válaszolva Tóth Anita, a Hungaroring sajtófőnöke.
– Amikor két évvel ezelőtt a szerződéshosszabbításról tárgyaltunk, a Formula–1 jogtulajdonosa feltételként szabta a Hungaroring elavult, majdnem negyvenéves infrastruktúrájának felújítását, és mivel ezt vállaltuk, 2032-ig meghosszabbították a promóteri szerződésünket, ami azt is jelenti, hogy addig garantált a Magyar Nagydíj helye a versenynaptárban.
Magyarország egyik legnagyobb és legfeszesebb tempójú építkezése
A Hungaroringen szinte a 2024-es Magyar Nagydíj leintésének pillanatában megkezdődtek a szükséges munkálatok, egy héttel a futam után elindult a felújítás második szakasza, amelynek részeként a paddock, a főépület és a főtribün teljes átalakítása valósul meg.
– Jelenleg 620 ember dolgozik nap mint nap azon, hogy a magyar pálya a megszokott magas színvonalon fogadhassa az F1-es családot az augusztusi versenyen. Csak néhány érdekes számadat a munka kezdete óta eltelt fél évről a kivitelezői konzorcium jóvoltából: 23 785 köbméter betont, 7604 tonna betonacélt építettek be, befejezték a depó területén az erősáramú rendszert, épült 759 négyzetméter falazott szerkezet, és a főépület harmadik emelete függőleges szerkezetének építése is folyamatban van, tehát minden a tervek szerint halad – közölte Tóth Anita, aki úgy fogalmazott: Magyarország egyik legnagyobb és legfeszesebb építkezése folyik, ez a magyar építőipar bravúrja.