A XXI. század legjobb magyar rádiós húzása volt a Petőfi szűk tíz évvel ezelőtti áthangolása. Sokan felsóhajtottak akkor, végre a közszolgálat azt teszi, ami a dolga: ígéretes, feltörekvő magyar zenekarokat fedez fel és mutat be a közönségnek. Az elmúlt évtizedben számos együttest szerethettünk meg ebből a szellemi műhelyből, az Akusztik című koncertsorozat pedig nemcsak az egyik legizgalmasabb, hanem az egyik legmenőbb magyar zenei műsorrá nőtte ki magát. Jó volt látni, hogy a kereskedelmi gagyi, a tehetségkutatónak csúfolt, kreatív alkotómunkát jó esetben is csak nyomokban tartalmazó puccparádék mellett van egy hang, amely valóban egyedi a javából. Ahol a rétegzene is megjelenhet, és szóhoz juthatnak az újak.
Ennek azonban, úgy látszik, vége. A közszolgálati rádiónál az elmúlt időszakban érezhető tónusváltással a Petőfi beállt a kereskedelmi gagyit szolgáltatók sorába, hogy lesöpörje a feltörekvőket. Ezt erősíti az is, hogy az adótól az a Horváth Gergely távozik, aki szívügyének tekintette az újdonságok bemutatását. Úgy hírlik a Petőfi háza tájáról, hogy több kolléga is hasonló lépést tervez, a zenei szerkesztés háttérbe szorul, az izgalmas, új dolgok, a sokszínűség helyébe végérvényesen a „tutipop” lép. S miközben ma már gyakorlatilag minden feltörekvő együttes próbálkozása lepattan a szerkesztőségről, egy szűk csoportot, egy meghatározott zenei repertoárt az egekig futtatnak. Újak legfeljebb akkor kerülhetnek adásba, ha dalaikkal – megfelelő csillagállásnak köszönhetően – sikerül több tízezres nézettséget elérniük egy zenei vagy videomegosztón.
S ezek nem légből kapott megállapítások. Az MNO-n Ígéretes titánok címmel másfél éve indítottunk egy sorozatot, amely igényes tartalommal a tehetséges feltörekvő magyar zenekarok, előadók, alkotások bemutatását tűzte zászlajára. A feltörekvő együtteseket bemutató rovatot már mintegy ötszáz zenekar kereste meg, sokan hiányolták ezt a hozzáállást a Petőfi részéről. Ám hiába írtak nekik, hiába küldték el új anyagaikat, jobb esetben kaptak egy „Köszönjük, megkaptuk!” típusú semmitmondó üzenetet, de legtöbbször semmilyen visszajelzés nem érkezett. Ez pedig még annak fényében is elkeserítő, hogy tudjuk, nem mindenkiből lesz országosan ismert, hatásos akkordokat, szövegeket profi módon alkalmazó zenekar.