Nem várt ajándékot hozott a szenteste, de nem tettem sem az ablakba, sem a karácsonyfa alá. A Népszava december 23-i száma egész oldalon kelt a pápa védelmére, már-már osztályharcos módon. Az egyházfő dicséretében – „nem tér le az útjától a pápa” és „kemény üzeneteket küld” – a szerző vetekedett a New York Times cikkíróival. Önmagában véve örvendetes volna a fejlemény, ha nem egy nemzetközi tematizációs hírháló magyar értelmező pókja rángatná a szálakat. A Népszava nem arról közismert, hogy a kereszténység, az egyház és „csuhásai”, illetve a pápa népszerűsítője volna. Ellenkezőleg. Emlékszünk még: micsoda, a karaktergyilkosságig elmenő felhördülések fogadták 1991-ben a Magyarországra látogató II. János Pált a különös házasságra lépő posztkommunista és liberális sajtó részéről! Jómagam Zebegényben vártam a pápa felbukkanó hajóját, de a vízpart közeli tócsákban is azt brekegték a békák: „Urrak a papok, urrak a papok!”
A szerző, Rónay Tamás jól foglalja össze a történteket, de ezt azért teszi, hogy kimondhassa értékítéletét. Megtudjuk, hogy Ferenc pápa méltóztatott dühbe gurulni: karácsonyi üzenetében azzal vádolta a főpapokat, hogy árulók vannak köztük, és a reformjaival szembeszállók cselszövéseit rákos daganathoz hasonlította. Talán a karácsony lehiggadást hoz az egyházfőnek – folytatja a cikkíró –, hiszen az év során méltatlan támadások érték a „konzervatív körök” részéről.
Bizony, ha nem volnának e fránya „konzervatív körök”, olajozottabban működne az atlanti világ posztmarxistáinak multikulti ideológiája. A gyarmatosítólelkületű európaiak, ezek a maguknak való jóléti soviniszták jogi és lelki kényszer nélkül ölelnék keblükre a bevándorlókat, akik – ebben nincs vita – az Isten tekintetének visszfényét viselik arcukon. Csupán az a probléma, hogy az ördög a részletekben rejlik. Az gúnyolódjon embertársai kétségein, a kulturális és civilizációs bizonytalanságba züllesztett európaiak habozásán, aki befogadna magához egy menekültcsaládot. A multikultis ideológiának – amely korunk politikai vallása lett – ugyanazt a kérdést kell feltennie, mint a kommunistáknak, jelesül Lukács Györgynek: lehet-e a jót erőszak útján megvalósítani? Lehet-e erővel, erkölcsi – újabban pápai – szózatokkal és a nemzetközi bíróságok kényszerével ránk telepíteni akkora embertömeget, aminek egy része azért indult útnak, mert a fegyvergyárosok profitot zsebelhettek be a térségükben bevetett fegyverekkel? És tisztje-e a tiszteletre méltó egyházfőnek ideológiához csatlakozni?