Nem mondhatni, hogy Karácsony Gergely tétlenkedik, lopja a napot. A fatális tévedésből hatalomra vergődött (lökdösött) jellemtelen kommunista főpolgármester nagy erőkkel formálja Budapestet: elkötelezetten fúrja a Városliget megújítását, sóvár nyílt levélben könyörög többedmagával a 2006-ban Prágában korrupciós gyanúval letartóztatott Věra Jourovának, az Európai Bizottság biztosának és Katarina Barley-nak, a Magyarország pénzügyi kiéheztetését szorgalmazó európai parlamenti alelnöknek, hogy a hazánknak járó uniós forrásokat ne a kormány, hanem az ellenzéki önkormányzatok (vagyis lényegében Gyurcsány) számlájára utalják, mindemellett a sokat ígérgetett részvételiség jegyében senkivel sem egyeztetve, rendkívüli jogkörével visszaélve sárga csíkokat pacsmagol a főváros közútjaira, nagy gondossággal bedugítva Budapest közlekedését.
És van még tovább is. Szeptemberben két hétvégén ötven kiválasztott, jelenlétükért negyvenezer forint díjazásban részesülő fővárosi polgárnak tartottak klímafejtágítót („közösségi gyűlést”) a 2017. évi LXXVI. törvény alapján külföldről támogatott szervezetnek minősülő, globális szemléletmódot és globális szintű döntéseket szorgalmazó, Soros-támogatott DemNet Demokratikus Jogok Fejlesztéséért Alapítvány lebonyolításában azzal a céllal, hogy a négy egész napos agitációból „közösségi vélemény” kerekedjen ki, amire aztán hivatkozhat majd a városvezetés. Vagyis ötven gondosan kiválasztott ember alapos megdolgozásával „közvéleményt” barkácsol magának Karácsony – ez aztán a nyílt, átlátható, demokratikus és felettébb részvételi politika!
Ennél is forradalmibb, hogy a városvezetés létrehozza a véreskezű 1919-es népbiztoshelyettes és politikai komisszár, Lukács György és hozzá hasonló tanítványai, például Heller Ágnes bolsevik agitátor hagyatékát ápoló Budapesti Iskola Intézetet. Közpénzből természetesen, mert a szélsőbaloldaliság izmosítására mindig jut jó magyar forintocska. Karácsony szerint „a Budapesti Iskola a szabadság és a humanizmus, a diktatúra elleni küzdelem iskolája volt”, ezért „bármilyen nehéz pénzügyi helyzetbe is került a főváros, vannak erkölcsi kötelességei. Ilyen kötelessége a progresszív, demokratikus hagyományt ápolni.” Még inkább eltátjuk a szánkat a fővárosi állatvédelmi megbízott tisztségének létrehozásától. Igaz, aligha lehet e posztra rátermettebb valaki, mint a méltán elfeledett Szabó Rebeka. De a nagy lendületben azért érdemes leszögezni ezzel kapcsolatban néhány cseppet sem korszerű, ezzel szemben örök érvényű tényt. A modernista állatvédelem (jelentsen is ez bármit) ugyanis abból a tipikusan baloldali, tehát hagymázas felszabadítási ideológiából indul ki, hogy az állatoknak „jogaik” vannak. Márpedig – ó, jaj! – az állatok nem jogalanyok. Normális ember persze nem kínoz, nem gyötör senkit és semmit, így az állatokat sem, legyenek bár haszonállatok vagy kedvtelésből tartott jószágok. De az állatvédelemnek nevezett furcsa jelenséghalmaz az esetek többségében savanyú embergyűlölet.