Decemberben, az adventi készülődés időszakában látott napvilágot a magyarországi egyházak közös nyilatkozata, amelyet a házasság, a család és az emberi méltóság védelmében fogalmaztak meg. A hívőknek, de a keresztény és a zsidó hagyományokat tisztelő nem vallásos szimpatizánsoknak is sokat jelent manapság az egyházak megszólalása.
Karácsony előtt szembe kellett néznünk egy szakállas LMBTQ-aktivistával, aki Szűz Máriának öltözött, a norvég posta reklámjának ferde hajlamú Mikulásával, majd pedig egy Kocsi Olga nevű „művésznővel”, aki Szűz Máriaként jelent meg a Magyar Narancs című sajtótermékben, amint egy nyulat dajkál a kisded Jézus helyett. Igen, a keresztényeket sértő provokációkban nincs hiány.
Egyházaink nyilatkozata nem ok nélkül vette védelmébe a házasságot és a családot, hiszen a szentségi házasságot, a belőle eredő családot is egyre több támadás éri. A világszerte burjánzó ateista liberalizmus torz és abnormális mintákkal igyekszik eltéríteni a normális gondolkodást a helyes és természetes iránytól.
Az azonos neműek házassága, az ilyen párok örökbefogadási törekvéseinek törvényesítése élesen szembemegy a keresztény felfogással, a hagyományos családmodellel. A közös nyilatkozatot a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége és az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség is aláírta.
Egyházaink állásfoglalásával kapcsolatban váratlan fordulat volt, hogy attól az egyik aláíró, a Magyarországi Zsidó Hitközségek Szövetsége utólag elhatárolódott. A szövetség vezetője, Heisler András kijelentette, hogy a nyilatkozat egyik mondata fölött – sok egyeztetés és módosítás után – elsiklott a figyelme.
A Mazsihisz által utólag kifogásolt szövegrész: „A zsidó hagyományban is a nő-férfi kapcsolat házasság általi szentesítése az emberi méltóság alapja.” A szövetség ezzel kapcsolatban leszögezte: „hitünk szerint az emberi lény méltósága feltétel nélküli. A szándékunk ellenére, figyelmetlenül megbántott felebarátainkat megkövetjük, elnézésüket kérjük.”
Nézetünk szerint viszont a házasság által szentesített nő-férfi kapcsolat melletti állásfoglalás nem sérti az emberi lény méltóságát. Ha egy adott „emberi lény” elutasítja a nő és a férfi közötti kapcsolat házasság általi szentesítését, illetve azt az azonos neműek „házasságára” is szeretné kiterjeszteni, azzal nem növeli, hanem inkább csökkenti a saját emberi méltóságát.