Nem igazán hiszek a véletlenekben, sőt ha politikáról van szó, akkor az ilyen irányú kételyeim csak fokozódnak. A minap olyan találkozó zajlott le egy budai kávézóban, amelynek résztvevői állítólag régóta tervezték már a személyes beszélgetést, de annak nincs semmi jelentősége aktuálpolitikailag.
A nagyjából kétórás kávézgatás után Bajnai Gordon, a máig utolsó baloldali miniszterelnök és beszélgetőpartnere, a Momentum bukott elnöke, Fekete-Győr András meglepetten, majd feldúltan reagált, amikor a Mediaworks stábja a helyszínen kérdéseket tett fel, például arról, hogy a Bajnai tulajdonában is lévő DatAdat nevű cég az önkormányzati vagy az EP-választásokban segíti-e majd a Momentumot.
A „rollerszakértő” hirtelen azt sem tudta, mi az a DatAdat, majd a közösségi oldalára posztolt egy bájosan bárgyú magyarázatot arról, hogy valósággal issza a volt kormányfő szavait, aki válságkezelőként már bizonyított és ma a nemzetközi gazdasági élet aktív szereplője. Ugyan nem kapcsolódik szorosan a témához, de ha már szóba került, Bajnai bravúros válságkezelése 2009 és 2010 között abban merült ki, hogy a nemzetközi pénzügyi körök, az IMF iránymutatása alapján brutális megszorításokat zúdított a magyar társadalom nyakába.
De térjünk vissza a jelenbe, amikor is a kínos lebukástól ingerült washingtoni összekötő és fiatal szárnysegédje újra nyeretlen kétévesnek nézi a közvéleményt. Azt akarják elhitetni velünk, hogy nincs itt semmi látnivaló, Bajnai csupán politikai gazdaságtanból tartott gyorstalpalót Fekete-Győrnek.
Nem tudom, mi volt abban a kávéban, amit órákig kortyolgattak ott Budán, de ha esetleg amnézia tört volna rájuk, felfrissítem az emlékezetüket. A Magyar Nemzet nemrég ötrészes cikksorozatban tárta fel, hogy Bajnai Gordon, néhány más meghatározó magyar politikai szereplővel együtt az elmúlt nagyjából tizenöt évben amerikai – elsősorban a Demokrata Párthoz kötődő – fontos emberek közreműködésével, globalista érdekcsoportok finanszírozásával szisztematikusan kiépített egy olyan hálózatot, nevezhetjük polipnak is, amely Washingtonból és New Yorkból Budapestig terjesztette ki a csápjait.
A DatAdat nevű cég képezi az agyközpontját ennek a hálózatnak, amelynek célja az amerikai befolyás növelése Magyarországon. A több leágazással is rendelkező nemzetközi cégcsoportban hemzsegnek az amerikai demokrata kampányguruk, politikai marketingesek és aktivisták. Ez a DatAdat kulcsszerepet játszott a hazai baloldal 2022-es választási kampányának lebonyolításában és nem mellékesen náluk kötött ki a legnagyobb hányada annak a négymilliárd forintnak, amit a külföldi megbízók átutaltak Magyarországra.