2016. december 3-án a Migszol (Migrant Solidarity Group of Hungary) nevű, bevándorlókat segítő külföldről finanszírozott civil társaság tüntetést szervezett Ahmed H. akkor még tíz évre nem jogerősen elítélt vádlott mellett. Az esemény egyik szónoka szerint a folyamatban lévő büntetőeljárás a félelemkeltést szolgálja. Igen, ők valóban úgy gondolják, hogy nem a 2015. szeptember 16-án, a röszkei határátkelőhely szerb oldalán összegyűlt több száz fős tömeg a félelemkeltő, hanem a magyar igazságszolgáltatás.
A zavargás résztvevői nyíltan rendbontó tevékenységbe kezdtek, a kordont rángatták, valamint kövekkel, téglákkal, üvegekkel, lángoló rongyokkal és egyéb tárgyakkal dobálták a magyar rendőröket. És persze nem az államhatár rendje védelmét biztosító kordon megrongálását és áttörését követően jogosulatlanul Magyarország területére lépők a félelemkeltők, hanem a jogszerű eljárást lefolytató ügyészek és bírák.
A Migszol egyik transzparensén „megrendelt perek egyenlő megrendült rend” felirat volt olvasható. Nehéz megfejteni, hogy konkrétan mire gondolhattak, az azonban tény, hogy Ahmed H. személyiségi jogi pere első tárgyalásán bírói kérdésre a szintén Soros Györgyhöz köthető 444.hu szerint az érintett kapcsán „Lényegében az derült ki, hogy nem volt pontosan tisztában vele, hogy mit írt róla a magyar kormány, vagy hogy pontosan mi az a nemzeti konzultáció”.
Az említett megmozduláson felolvasták az Amnesty International levelét is, amely szerint olyan bűncselekményekért ítélte el Ahmed H.-t a „magyar állam” (sic!), amelyért szerintük az elkövetőt bíróság elé sem szabad lett volna állítani. Az Amnesty eszmefuttatása szerint az ítélet arról a riasztó jelenségről árulkodik, hogy „Magyarország” (sic!) kegyetlenül és embertelen módon bánik a migránsokkal és menekültekkel.
Ahelyett, hogy a sajátos államhatalmi ágakkal kapcsolatos jogvédői érvelésen elidőznénk, röviden megemlíthetjük, hogy a George W. Bush elnök által 2006. október 17-én aláírt, katonai bizottságokról szóló törvény egy olyan alkotmányosan felülbírált, de a mai napig hatályos szigorú terrorellenes norma, amelynek értelmében a vádlott civil ügyvédje nem lehetett jelen a tárgyalásokon, a vád információinak első körben a védelem általi vizsgálatát pedig nem biztosította megfelelően a jogszabály. Az eljárásban a bírók és az esküdtek is katonák voltak, akiket az amerikai védelmi minisztérium nevezett ki és a bíró döntötte el, hogy elfogadja-e a kínzásokkal kicsikart vallomásokat is.