A magyar gazdasági szerkezet egysíkúságának veszélyeire hazai szakemberek és a nemzetközi elemzők is már hosszabb ideje figyelmeztetnek. Az egysíkúság lényege a járműipartól való erős függőség, amely jelentős bizonytalanságforrás. Azt jelenti ugyanis, hogy a főbb gazdasági mutatóink, a bruttó hazai termék (GDP), az export és ehhez kapcsolódóan a külkereskedelmi mérleg alakulása nem egy kiegyensúlyozott gazdasági szerkezetnek, hanem egy domináló ágazat működésének függvénye. A járműipar növekvő dominanciáját jól méri, hogy míg 2006-ban a termelés teljes értékének 17 százalékát adta, 2014-re ez az érték 26 százalékra nőtt. Vagyis 2014-ben már az ipari termelés több mint negyedét a járműipar adta.
A növekvő függőség okozta veszély akkor lesz nyilvánvaló, ha ezzel a domináló ágazattal valami történik. A világpiaci változások hatására csökkenhet például a termékei iránti kereslet. De bekövetkezhet egy olyan kellemetlen esemény is, mint a Volkswagen-botrány. Bármi történik is a domináló ágazattal, annak következményei végigsöpörnek a gazdaságon: érintik a munkavállalókat és a beszállítókat egyaránt. Hogy a Volkswagen-botrány esetén mennyire drámai lesz a hatás, az ma még nehezen mérhető fel.
Az látható, hogy a magyar gazdaságpolitika mindent megtesz, hogy minimalizálja az esetleges következményeket, például egy létszámleépítést. Valószínűleg éppen ezért újabb állami támogatást, hatmilliárd forintot ajánlott fel az Audinak egy tervezett új, 32 milliárdos beruházáshoz. Ez jelentős, közel 20 százaléknyi költségcsökkentést jelent a cégnek. Említésre érdemes, hogy ez már a sokadik támogatás, a legutóbbit 2011-ben kapta 40 milliárd forint értékben. Most 380 új munkahely teremtését ígéri, ami azt jelenti, hogy egy munkahelyet közel 16 millió forint támogatással hoz létre. Támogatást azonban nemcsak az Audi, hanem – kisebb-nagyobb mértékben és eltérő formában – az egész járműipar kap Magyarországon. A jelentős támogatások nyilván hozzájárulnak ahhoz, hogy az ágazat cégei jól érzik magukat nálunk.