Demszkyék ígérték meg az EU-nak a dugódíj bevezetését

A hangulatkeltéssel magyarázza Tarlós István, miért most derült ki, hogy a dugódíj bevezetését a Demszky-féle városvezetés megígérte a 4-es metró EU-s támogatásáért cserébe.

2012. 05. 11. 6:35
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Közleményt adott ki csütörtök délelőtt Tarlós István a dugódíjat övező találgatások és elharapózó vádaskodások miatt, ebben a főpolgármester azt írja, a hangulatkeltés közepette szembe kell nézni azzal a ténnyel, hogy amikor a 4-es metró finanszírozási szerződését a Demszky Gábor vezette Budapest megkötötte az EU-val, kötelezettséget vállalt a dugódíj bevezetésére.

– Néha nem érti az ember, hogy mi folyik itt. Kínlódva próbálunk valahogyan rendet tenni, a kormánnyal nagy nehezen megállapodunk a BKV-nak legalább a középtávú finanszírozási lehetőségeinek tekintetésben, és akkor olyan hangulatot keltenek, mintha ez a dugódíj legalábbis a mostani vezetés dilije lenne – mondta Tarlós István kérdésre válaszolva a köztévé péntek reggeli műsorában. Hozzátette: ha a főváros rossz helyzetben lévő közlekedési cége adott esetben egy dúsgazdag vállalat lenne, a díjat akkor is be kellene vezetni, mert erre kötelezettséget vállalt a város hat éve, s ez az uniós támogatásnak a feltétele.

2013. július 1.

Hogy ez miért most válik egyértelművé, Tarlós úgy magyarázta: „Állandó a siránkozás és a panaszkodás, egy dolgot még nem sikerült megfejtenem, hogy mikor kötelező a múltról beszélni és mikor nem szabad. A dugódíj körül kialakult hangulat most vált olyanná, hogy nem lehetett hallgatni arról, mi a legfontosabb alapja.”

A bevezetés technikai részleteiről elmondta, a kormány a fővárossal kötött megállapodásban vállalta, hogy megteremti a feltételeket. A dugódíjat 2013. július 1-jétől vezethetik be, és 9-12 milliárd forintot hozhat a konyhára évente – ez azt jelenti, hogy a rendszer létrehozásának költségei egy év alatt meg is térülhetnek. Mivel a bevezetés előkészületei jelenleg nem állnak túl jól, az is lehet, hogy a megadott időponttól fokozatosan vezetik be a dugódíjat, teljes üzemmód 2014-től lehet, legvalószínűbb, hogy a Hungária gyűrűn belül vetik majd ki.

Nem a múltban, most kell fizetni

– Innen még csak pénzt vittek el – vágta rá Tarlós arra a felvetésre, hogy az agglomeráció majd tiltakozik az ellen, hogy a dugódíjba betegye a magáét. – Budapestet ma vezetni borzalmasan nehéz, mindenféle ellenállással kell küzdeni, az ember számtalanszor a falba ütközik, egy sor rendezetlen ügy maradt itt. A metrónál csak a kivitelezők késedelmi követelése ma 105 milliárd forint. Ez nem a múlt, hanem a jelen, ezt a pénzt most kell kifizetni.

A főpolgármester meglátása szerint a 4-es metró műszakilag 2014 tavaszára készülhet el.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.