A Pécsi Harmadik Színház bemutatóinak egyharmada gyermekdarab. Sőt, mivel a siker a korábbi évadok gyermekprodukcióit tovább élteti, műsorkínálatuknak közel a fele gyermekelőadás. Ez az ország első olyan színházi intézménye, amelynek nem volt állandó színészgárdája: minden előadást szerződtetett művészekkel vittek színre. Már működtek; önkormányzati támogatás nélkül is képesek voltak magas színvonalú produkciókat bemutatni, fesztiválokon, szakmai találkozókon több díjat is nyertek, nyernek. Vincze János rendező, az intézmény alapító direktora nem szereti a hagyományos színházi szerkezetet. – A Pécsi Harmadik Színház két lábon áll – mondja –, egyik a művészeti alkotóműhely, másik a gyermekprodukció. Sajnos jellemző, hogy a gyermekelőadás a felnőtteknek szánt produkció kicsinyített változata. Pedig a gyerek szuverén ember, fantáziája gazdag. Nem szabad lebecsülni. A pécsi művészszínház évi három bemutatója közül egy mindig gyermekdarab. Tavaly bemutatott produkciójuk, A gyáva kistigris az anyaszínházban több mint hatvan elődást ért meg, ezenkívül számos hazai teátrumban, Siófokon, Barcson, Szekszárdon, Pakson, Dunaújvárosban, Ercsiben, Marcaliban, Nagyatádon, Tabon, Pápán, Kapuvárott is nagy sikerrel játszották. A siker titka, hogy Kós Lajos – a nemzetközi rangú Pécsi Bóbita Bábegyüttes egykori megalapítója és felvirágoztatója – bízott a gyermekközönség fantáziájában és bábjátéki elemekkel teremtett izgalmas műfaji ötvözetet.

Füstös szobák titka – ő küldte Gyurcsánynak a selyemzsinórt