A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0

Sürgető a feladat

Putsay Gábor
1999. 11. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Magyarország a jövőben kiemelten kezeli az V. számú európai közlekedési folyosó hazai szakaszának fejlesztését. Ennek egyik elemeként a közelmúltban fogadta el a kormány a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztésének tízéves programját, amelyből az V. folyosó bővítése és felújítása mintegy 480 milliárd forintot tesz ki – mondta el tegnap Spakievics Sándor, a Közlekedési, Hírközlési és Vízügyi Minisztérium gazdasági helyettes államtitkára a Magyarországi Olasz Kereskedelmi Kamara konferenciáján. Mint ismeretes, 1997–ben a páneurópai közlekedési konferencián Helsinkiben tíz közlekedési folyosót jelöltek ki, ezek közül az V. az észak-adriai kikötőket köti össze az ukrán és az orosz piaccal, illetve Ázsiával. Így az érintett országok és kereskedelmi központjaik számára sürgetővé vált a tranzitútvonalak mielőbbi fejlesztése. A hónap elején Triesztben tartott külügyminiszteri találkozón – magyar, olasz, szlovén, ukrán – a négy ország képviselői közösen hoztak létre egy olyan titkárságot, amelynek feladatául a folyosó fejlesztésének jövőbeni támogatását jelölték ki. Az érintett országok közötti együttműködésben eddig is nagy szerepet játszott a közúti személy- és árufuvarozási egyezmény, valamint a közúti-vasúti kombinált fuvarozást szabályozó megállapodás. Spakievics Sándor előadásában elmondta, hogy a folyosó fejlesztésének politikai és technológiai akadályai magyar részről elhárultak, a költségvetési források mellett a folyosó teljes szakaszán szükséges bevonni a magántőkét is. Hozzátette: a magyar fél számít az ISPA pénzügyi támogatására, amihez az egyetlen uniós tag Olaszország segítségét kéri. A közúti és vasúti fuvarozás aránya évről évre növekszik, ezért a közeljövőben elengedhetetlen a jelenlegi hálózat bővítése és korszerűsítése. Az V. folyosó része az M7-es autópálya, az M3-as autópálya, valamint a 7-es, a 3-as és a 4-es számú főút, amelyek mentén gyorsforgalmi utat kívánnak építeni 2008-ig. Ezen belül az M7-es autópálya jelenlegi szakaszának felújítása – 1998-as árak szerint – 41,5 milliárd forintba kerül. Zamárdi és az országhatár között a tervek szerint autópályává fejleszthető gyorsforgalmi utat építenek, aminek a becsült költsége 140 milliárd forint. Az M3-as autópályát a hatályban lévő kormányrendelet szerint 2001 végéig Polgárig kell megépíteni, ennek a tervezett költsége 117 milliárd forint. A Polgártól Nyíregyhá- záig tartó szakasz 65, míg Nyíregyházától az országhatárig tartó szakasz 125 milliárdba kerülne, a mai építési költségeket figyelembe véve. A vasúti fejlesztések közül kiemelt szerepet kap az új magyar–szlovén közvetlen vonal magyar szakaszának megépítése, Bajánsenye és Zalalövő között, valamint az V. vasúti korridor dunántúli gerincét képező Székesfehérvár–Szombat-hely vonal villamosítása. Az új vonal építési költségei 25 milliárd forintot tesznek ki, és 2001-ben már közlekedhetnek ebbe az irányba is a szerelvények. A trieszti kikötő működéséről elhangzott: a – zömmel a magántőkére alapozott – fejlesztéseknek köszönhetően ma 40százalékkal olcsóbban végzik a logisztikai feladatokat. A kikötőben évente 47 millió tonna áru be-, illetve kirakását végzik. Az elképzelések szerint Trieszt kikötője egy éven belül képviseletet nyit Magyarországon, amitől a megbízások növekedését várják.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.