Tizenkét filmet vetítenek a spanyol filmhét során – november 11. és 16. között – a Művész mozi Chaplin és Bódy Termében. A Budapest Film és az említett filmszínház rendezte szemlén hat olyan alkotás is szerepel, amelyet Magyarországon soha nem mutattak be. A spanyol filmművészet – néhány jeles alkotója, így például Pedro Almodóvar révén – folyamatosan jelen van ugyan mozijainkban, de arról, hogy milyen is a kortárs spanyol film, átfogó képünk csak akkor alakulhat ki, ha a mostanihoz hasonló bemutatkozásokon több új művet is megtekinthetünk. Ezúttal 1995 és 1998 között készült filmekből áll a sorozat. A rendezők és a témák változatosak, hiszen az említett Almodóvar már ismert munkái – az 1995-ös Titkom virága és az 1997-es Eleven hús – krimielemekkel átszőtt lélektani elemzések; Carlos Saura 1998-as Tangója a balettművészet körébe transzponált Carmen-téma újrafogalmazása, a szintén ismert Szájból szájba, Manuel Gomez Pereira 1995-ös filmje egy szextelefon-szolgálat hívásai nyomán kialakuló izgalmas történetek sorát mutatja be, a Földön egy angyal (Julio Medem, 1996) hőse félig embernek, félig angyalnak, félig élőnek, félig holtnak képzeli magát, s e különös kettősség között vergődik. A még nem látott filmek közül a filmhetet nyitó alkotás, a Mararia (Antonio José Betancor, 1998) falusi történet: Lanzarote a szerelem, a szenvedély, a féltékenység és a halál színhelye, s egyben a csalódásoké és a magányé is. Vidéki történet A patkányok is (Antonio Giménez-Rico, 1997), egy, a vízipatkányok vadászatából élő apa és kisfia tragikus sorsának ábrázolásával, a szegénység és a durva erőszak kemény bemutatásával. Gerardo Herrero az 1997-es Komancsok földje című filmje napi aktualitású: hősnője, a fiatal újságírónő az ostromlott Szarajevóba megy riportot írni, s az ott tapasztalt tragikus események alapvetően változtatják meg életét, gondolkodásmódját. Pilar Távora Federico García Lorca klasszikusnak számító drámája, a Yerma új filmváltozatát készítette el 1998-ban. Alejandro Amen Amenábar a Halálos tézisben (1996) a tévében látható erőszakról, pornográfiáról, kábítószerezésről egyetemi szakdolgozatát készítő lány izgalmas bűnügyi nyomozásba torkolló kalandjait meséli el. A nagyapa (José Luis Garcia; 1998) kisvárosi családi történet a nagyapáról, aki szeretné megtudni, melyik unokája törvényes, és melyik nem. César Martinez Herrada pedig a Selyemkezek (1998) című filmben nagyvilági környezetbe, bankigazgatók, dúsgazdag műtárgykereskedők és szenvedélyes pókerjátékosok közé visz bennünket, thrillerekhez illő hangvétellel. A Chaplin Teremben vetítik a nálunk még nem játszott filmeket, hangalámondással. A Bódy Teremben a már ismert alkotásokat láthatjuk. A rendezvényre Budapestre érkezik a nyitófilm rendezője, Antonio José Betancor és Carmelo Gómez színművész, aki ennek a filmnek és a Komancsok földjének is főszereplője, de láttuk már a Földön egy angyal és a Titkom virága című filmekben is.

„Megállítja a BKV-t, nem fog sz…rozni”
A Városháza-gate kulcsfigurája már 2021 nyarán arról beszélt, hogy Karácsonyék a tömegközlekedéssel zsarolják majd a kormányt. Később ez meg is történt.