2004. március 8.

Világgazdaság: Rejtőzködő többletszolgáltatások – Napi Gazdaság: Átalányadó a céges telefonra? – Népszabadság: MTV: négy tematikus csatorna?

MNO
2004. 03. 08. 9:44
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Világgazdaság: Rejtőzködő többletszolgáltatások

Legfeljebb évente néhány ezer forint fejében akár naponta utazhatnak külföldre külön biztosítási díj és szerződéskötés nélkül a bankkártya-tulajdonosok. Egyes konstrukciók a kártyabirtokos mellett már az útitársakat és a családtagokat is segítik.
Továbbra sem kapnak elég figyelmet a bankkártyákhoz kapcsolt utazási biztosítások, pedig a plasztiklapokhoz alanyi jogon járó vagy opcionálisan megvásárolható termékek az esetek döntő többségében tökéletesen helyettesítik a klasszikus, utazási irodáknál hozzáférhető konstrukciókat. Az érintettek köre meglehetősen széles: a Visa és MasterCard kártyatársaságok ugyan csak a prémium kártyáknál tették kötelezővé a kiegészítő szolgáltatást, ám a hitelintézetek stratégiájuk függvényében a hagyományos dombornyomott, illetve egyes elektronikus plasztiklapokra is kiterjesztették azt.

A részfeltételek ismeretében a legtöbbet a gyakran – akár heti rendszerességgel – külföldre utazók profitálhatnak, az eseti biztosítások adminisztrációja mellett ugyanis az újbóli díjfizetésektől is mentesülnek az érintettek. Az emelt szintű – Gold vagy Business – kártyáknál az éves kártyadíj tartalmazza a biztosítás díját, a hagyományos és elektronikus plasztiklapoknál pedig legfeljebb néhány ezer forintos többletköltséggel lehet megváltani az addicionális szolgáltatást, amely a bankkártya érvényessége alatt folyamatosan, további kiadás nélkül funkcionál minden egyes, 60 napot meg nem haladó kinttartózkodás esetén. Kivételt a napi elszámolású OTP jelent, a legnagyobb magyar bank viszont 10 százalék kedvezményt ad a csoporthoz tartozó Garancia Biztosító releváns termékeiből.

A nyújtott biztosítási szolgáltatások és kárösszegek bankonként és kártyatípusonként változnak. Fontos tudni, hogy a konstrukciók a hagyományos utasbiztosításokat kiegészítve is működnek, egyes káresemények bekövetkeztével a biztosítási összegek összeadódnak.

Napi Gazdaság: Átalányadó a céges telefonra?

Az uniós harmonizációs szabályok, valamint a Sulinet program átalakítása mellett a céges telefonhasználat adózásáról is rendelkezik az az új „salátatörvény”, amelyet a Pénzügyminisztérium (PM) a múlt pénteken terjesztett a palament elé. Eddig a céges telefonhasználat 70 százaléka után lehetett visszaigényelni az áfát, mondván: 30 százalék mértékéig magánbeszélgetéseket folytatnak a vállalkozások munkatársai. A PM az aránypár 50-50 százalékra változtatására is javaslatot tett az áfatörvény legutóbbi módosításakor, a Ház azonban ezt nem fogadta el.

Ugyanakkor a céges vonalon folytatott magánbeszélgetések után az áfán kívül nem fizetnek adót a vállalkozások (az APEH ugyanis nem állapít meg adóhiányt), holott ez természetbeni juttatásnak minősül – jelentette ki Vámosi-Nagy Szabolcs, az Adó- és Pénzügyi Ellenőrzési Hivatal alelnöke.

Népszabadság: MTV: négy tematikus csatorna?

Pénzügyi lehetőségektől függ, hogy a Magyar Televízió elnöke mikor indítja el azt a négy tematikus csatornát, amelyet győztes pályázatában leírt. Rudi Zoltán pénteki megválasztásakor azt jelentette be, hogy a populárisabbra hangolt főadó mellett egy nosztalgia-, hír-, sport- és kulturális csatornát működtetne a Magyar Televízió.

A rétegigényeket kielégítő csatornák beindítását korábban már Friderikusz Sándor is javasolta elnöki pályázatában, és Ragáts Imre volt tévéelnöknek is voltak hasonló elképzelései.
A legkönnyebben nosztalgiacsatornát tudna beindítani a közszolgálati tévé, archívuma ugyanis szinte korlátlan lehetőséget kínál erre. Ezt használta ki az első magyar nosztalgiacsatorna, a Filmmúzeum, amely kezdetben az MTV filmtárából indította el programját. Szintén megoldhatónak tűnik a kulturális csatorna, hiszen jelenleg is ad már például színházi közvetítéseket is a Magyar Televízió, azt is vállalva, hogy ezek kisebb nézettségűek. Rudi egyébként hetvenezerre becsülte egy színdarab nézettségét, amely kereskedelmi televízióknál elhanyagolható mutató, ugyanakkor ha a színházak befogadóképességét nézzük, ez több száz telt házas előadás nézettségének felel meg.

Bár a Magyar Televíziónak van kiépített hírszerkesztősége, anyagilag mégis nehéz megoldani egy hírcsatorna indítását, hiszen például a hasonló műfajban utazó Hír TV is befektetőket keres jelenleg. A parlamenti közvetítéseket például itt lehetne sugározni, és eleget lehetne tenni annak az igénynek, hogy valamennyi párt rendezvényeiről bőségesen számoljon be a köztévé.
A legnehezebbnek a sportcsatorna indítása tűnik. Van már kereskedelmi konkurencia, amely a világ legjobb futballbajnokságaiból ad élő közvetítéseket. Ezek mellett a profi ökölvívás, a Forma-1 és a hazai futball számíthat nagyobb érdeklődésre, ám utóbbi kettőt – akárcsak a Bajnokok Ligája közvetítési jogait – az utóbbi időben elveszítette a köztévé. Az MTV idei üzleti terve két csatornára is úgy számol, hogy az év végén 7,5 milliárd forintos hiány áll majd az összegzésben.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.