Hűségesek a magyar banki ügyfelek

A rendelkezésre álló statisztikák alapján a magyar bankok ügyfelei „lojálisak”, nem nagy a fluktuáció. A hitelintézetekkel való megelégedettségi mutatók, a panaszstatisztikák alapján azonban ennek nem az az oka, hogy az ügyfelek tökéletesen elégedettek hitelintézetük szolgáltatásaival.

MNO
2005. 09. 05. 6:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar banki ügyfelek hűségesnek számítanak választott hitelintézetüket illetően: a ragaszkodást ugyanakkor nem a magas elégedettségi szint magyarázza – derült ki abból a tanulmányból, amelyet a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) tett közzé internetes honlapján.

A fogyasztók jelentős része nem mindig ismeri fel, hogy a különböző pénzügyi, befektetési lehetőségeket hogyan tudják kedvezően kihasználni: emellett sokuk tart attól, hogy egy új hitelintézetben a számlanyitás több gonddal jár, mint a váltástól várt haszon.

A felügyelet megállapítása szerint egyértelmű, hogy az emberek fogékonysága a megtakarításokra és pénzügyi befektetésekre leginkább gazdasági helyzetükkel áll összefüggésben. Anyagi helyzet alapján a havi nettó 200 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők a pénzügyi szolgáltatásokat illetően a legigényesebbek, és ugyanez a megállapítás érvényes az iskolai végzettség szerint a diplomásokra is. Életkort tekintve megállapítható, hogy a bankok legaktívabb ügyfelei a 30–50 évesek, a lakóhely vonatkozásában a bankokkal szemben a legmagasabb követelményt a megyeszékhelyeken élők támasztják, őket követik más vidéki városok lakói, majd a budapestiek és végül a községekben élők.

Az ügyfelek számlavezetési szokásainak rétegződésére a PSZÁF szerint a bankok oly módon reagálnak, hogy az egyszerűbb szintről a mind összetettebb szolgáltatások felé próbálják orientálni az ügyfeleket. A bankok a vállalati szférát követően az egyéni ügyfeleket célozzák meg, összetett lakossági számlacsomagot kínálva, amelyeket különböző kedvezményekkel próbálnak vonzóbbá tenni még a pénzügyek iránt kevésbé fogékonyak számára is.

Bármi is legyen a bankváltás motivációja – írja a tanulmány –, általánosan igaz, hogy egy ilyen művelet egyelőre számos komplikációt rejt magában a hazai értékpiacon; így például a számla bezárásakor értesíteni kell a munkáltatót, az összes olyan szervezetet, amely rendszeresen utal a számlaszámra, illetve az összes közüzemi szolgáltatót is, amennyiben nem csekken fizetjük be számláinkat.

Az ügyfélmobilitás, így a bankok közti átjárhatóság alapfeltétele a banki szolgáltatások összehasonlíthatósága – állapítja meg a felügyelet. A bankok természetesen ügyfeleik megtartásában érdekeltek, ennek megfelelően igyekeznek kielégíteni a fogyasztók növekvő minőségi igényeit, illetve figyelembe venni költségérzékenységüket. A tanulmány leszögezi: a bankok számára elviekben ügyfélszerzési lehetőséget biztosítana olyan szolgáltatás bevezetése, amely bankváltás esetére az új ügyfél számára felkínálja a régi banktól való elszakadás adminisztrációjának, a számlaváltásnak a terheit.

Forrás: Világgazdaság

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.