Hitel 227 százalékos THM-mel: kamatplafont kellene bevezetni?

Uzsorával és a kiszolgáltatott emberek helyzetével való visszaéléssel vádolják sokan a Providentet és társait, mivel hitelfelvevőiknek sokszor hatvan-hetven százalékkal többet kell visszafizetniük a kölcsönért. Úgy vélik, hazánkban is szükség lenne a kamatplafon bevezetésére.

MNO
2006. 02. 22. 8:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egy ötvenezer forintos kölcsön 39 hétre 33 ezer forintjába kerül a hitelt felvevőnek, vagyis 66 százalékkal többet, 83 ezer forintot kell visszafizetnie a Provident Pénzügyi Rt.-nél. A társaság a magas hitelköltséget a kockázatos ügyfelekkel indokolja, akiket a legtöbb bank visszautasítana, vagy már rajta is vannak a BAR-listán – olvasható a Magyar Hírlap cikkében.

Olyan magyarázatok is akadnak, mint az, hogy ügynökeik 48 órán belül házhoz mennek, mindent intéznek, és később is ők szedik be a törlesztőrészleteket. A rendszer tehát itt is pénzbe kerül, bár a Cofidis például már egyáltalán nem is alapított fiókot Magyarországon, csak telefonon érhető el, s a hitelbírálatot az anyacégnél végzik.

A Magyar Hírlap találkozott 227 százalékos THM-mel is, mely azonban „mindössze” bő hetven százalékos terhet jelent csak az ügyfélnek, mivel a teljes hiteldíj mutató számítási módja a gyors hiteleket nyújtó társaságok hátrányára torzít. Náluk ugyanis a heti törlesztés miatt ugrik meg az időfaktort is számításba vevő mutató.

Sokan támadják a Providentet és társait, uzsorával és a kiszolgáltatott emberek helyzetével való visszaéléssel vádolva őket. Ezért olyan megoldást javasolnak, hogy nyugat-európai példához hasonlóan hazánkban is kamatplafont kellene bevezetni.

(Magyar Hírlap, Tőzsdefórum)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.