Salgótarján és Budapest között megszűnik a gyorsvonatjárat

Salgótarján és Budapest között megszűnik a közvetlen gyorsvonati közlekedés hétköznapokon az új menetrend életbelépésével, noha Salgótarján az ország egyetlen megyeszékhelye, ahol intercity-járat sincs. December 14-től megszűnik a Salgótarján (Somoskőújfalu)–Budapest közötti járatpár. A gyorsvonat jelenleg 6 óra 35 perckor indul Budapestre, és 16 óra 30-kor indul vissza a Keleti pályaudvarról.

MNO
2008. 12. 04. 14:21
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az MTI információja szerint nem volt kihasznált a vonat, mivel Hatvanban állnia kellett a mozdonycsere miatt. Salgótarján–Hatvan között dízel-, Hatvanból pedig villanymozdony közlekedik. A gyorsvonat menetideje ráadásul 3 óra. Összevetésül: a Salgótarján–Budapest közötti 110 kilométeres távolságot 1 óra 45 perc alatt lehet megtenni autóbusszal, gyorsjárattal. Salgótarján-Somoskőújfaluból emellett vasárnap közlekedik egy gyorsvonat Budapestre, ez a járat megmarad. Megszűnik egy másik vonatpár is, a Somoskőújfalu–Hatvan közötti személyvonat, amely 9 óra 17-kor indult Hatvanba, illetve onnan 9 óra 10-kor vissza.

Kukely Márton, a MÁV Rt. akkori vezérigazgatója 2002 márciusában még azt jelentette be Salgótarjánban, hogy 2003-tól intercity-járat köti össze a nógrádi megyeszékhelyet Budapesttel, bár hozzátette, hogy a pálya rendkívül rossz állapota miatt a menetidő alig csökken majd.

Egy évvel később Becsó Zsolt (Fidesz) országgyűlési képviselő írásbeli kérdést nyújtott be ez ügyben a gazdasági miniszterhez. Csillag István azt válaszolta: a szolgáltatást a vasútvonal műszaki állapota nem teszi lehetővé, a pálya korszerűsítésére viszont nincs pénz.

Kóka János gazdasági miniszter 2006 márciusában vonaton érkezett Salgótarjánba (igaz, csak a külső pályaudvaron szállt fel a vonatra), és a vasútállomáson tartott sajtótájékoztatón úgy fogalmazott: „Ki kell mondani, Nógrád megye van a legelhanyagoltabb helyzetben, Nógrád problémái halaszthatatlanok”. Kitért rá, hogy a tőke oda megy, ahol megfelelő az infrastruktúra, és példaként említett két, a nógrádi térségbe szánt nagyberuházást, amelyek a közlekedési hiányosságok miatt vesztek el.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.