Nyugdíjazzák a szegedi „bengálikat”

Határidőre befejeződött a szegedi 4-es villamosvonal februárban kezdődött rekonstrukciója; szombat déltől újra a pálya teljes hosszán villamosok szállítják az utasokat.

MNO
2011. 08. 20. 11:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sokan bosszankodnak a Szegeden idén nyáron folyó építkezések miatt, de a várost a jövőnek építjük – mondta Botka László, a város MSZP-s polgármestere a vonal szombati ünnepélyes átadásakor. A szocialista politikus hangsúlyozta, az elektromos tömegközlekedését uniós támogatással fejlesztő három vidéki nagyváros – Szeged mellett Debrecen és Miskolc – közül a csongrádi megyeszékhelyen halad legjobban a beruházás, a 29,5 milliárd forintos összköltségvetésű fejlesztési program építési munkái idén véget érnek. Hamarosan befejezik az 1-es villamosvonal rekonstrukcióját, és elkészül az új 2-es vonal. A már megépült új trolibuszvonalakkal és a felújított 3-as villamosvonallal a vidéki városok közül a szegedi lesz a legteljesebb és a leghosszabb elektromos tömegközlekedési hálózat – mondta a polgármester.

A 4-es villamosvonal rekonstrukciójának 2,35 milliárd forintos költségeit 86 százalékban uniós támogatás fedezte. Felújították a megállókat és a kapcsolódó közműveket, korszerű forgalomtechnikát telepítettek. Megépítettek 8740 négyzetméter aszfaltutat, 100 négyzetméter terelőszigetet és 4000 négyzetméter járdát, a Tisza Lajos körúton az Anna-kúti csomópont és a Glattfelder tér között pedig közös tömegközlekedési sáv teszi gyorsabbá a forgalmat.

A szegedi 4-es, akkor még Gedó mulató–Közvágóhíd-vonalon 103 éve, 1908. november 5-én indult el a forgalom. A szegedi villamosközlekedés százéves jubileumára összeállított kötet adatai szerint a vonal nyomvonalát többször megváltoztatták, 1943-ban kapta a 4-es viszonylatszámot. A 4-es vonal Tarján és Kecskés városrész közötti, jelenleg több mint 6 kilométer hosszú pályáját többször korszerűsítették, legutóbb 2006-ban, azóta elsősorban felújított Tátra villamosok szállítják az utasokat. A felújított 4-es vonal átadásával a Szegedi Közlekedési Társaság „nyugdíjazza” az 1960-as és 1970-es években a fővárosban és Debrecenben gyártott FVV típusú – bengálinak is becézett – villamosait; a legrégebbi szerelvényt az ünnepségen el is búcsúztatták.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.