Tizenöten küzdenek az EKF-címért

Tizenöt olasz város pályázik arra, hogy 2019-ben Európa kulturális fővárosa lehessen. A népes mezőnyben már most kibontakozott heves versenyben a római kulturális tárca is nehezen tud majd dönteni.

MNO
2011. 08. 28. 15:57
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olaszország és Bulgária egy-egy városa viselheti Európa kulturális fővárosának címét 2019-ben. A jelentkezők közötti versengés Itáliában már megkezdődött. A pályázatok értékelése csak 2014-ben indul és 2015-ben zárul le, de eddig tizenöt olasz önkormányzat ítélte úgy, hogy méltó helyszíne lenne az egy évig tartó kulturális programsorozatnak.

A népes seregben található Velence, Torino, Bergamo, a földrengés után a kultúra nyújtotta felemelkedésben reménykedő l’Aquila, valamint Siena, Perugia, Ravenna, Urbino és Terni városa. Az észak- és közép-olaszországi jelentkezők mellett nem maradtak el a déliek sem: Európa kulturális fővárosának címét akarja magának a Nápolyhoz közeli Amalfi és tengerpartja, a calabriai Catanzaro, Pugliában pedig Bari és Brindisi, amelyek szomszédosak ugyan, de külön pályáztak. Basilicatában a sziklákra épült Matera és a szicíliai Palermo is benyújtotta jelentkezését.

„Túl sokan vannak, nem lesz könnyű a választás” – nyilatkozta a sajtónak a döntésre kijelölt kulturális államtitkár, Francesco Giro, és hangsúlyozta, hogy a kultúrában igazán gazdag Itáliának nem mindegy, kire bízza képviseletét.

A városok pedig teljes erőbedobással készülnek: mind a tizenötnek megvan már a saját logója, kampánybizottsága, és szponzorokról is gondoskodtak. Korában már három olasz város nyerte el az Európa kulturális fővárosa címet: 1986-ban Firenze, 2000-ben Bologna, 2004-ben pedig Genova.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.