Továbbra sem működik a MÁV internetes jegyrendszere

A MÁV-Start internetes jegyértékesítési rendszere előreláthatólag a hétvégén sem lesz elérhető technikai okok miatt, így országszerte továbbra sem üzemelnek a MÁV weboldalán keresztül megvásárolható jegyeket kiadó automaták. A MÁV a fővárosi pályaudvarokon több jegypénztárat kinyitott, hogy csökkentse a sorbanállási időt.

MNO
2011. 08. 26. 13:42
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A vasúttársaság arról tájékoztatott pénteken, hogy továbbra sem üzemelnek a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén. Közleményükben jelzik: az informatikai rendszereket gyártó cég szakemberei folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán, hogy lehetőleg minél előbb az utasok rendelkezésére álljon a teljes e-ticket rendszer.

Az internetes jegyvásárlási rendszer leállása miatt a hétvégi utazásokhoz nem lehet megváltani az interneten a menetjegyeket, így várhatóan hosszabb lesz a pénztárak előtti sorbanállási idő Budapesten a Keleti, a Déli és a Nyugati pályaudvarokon, valamint Kelenföldön is – húzta alá a cég azzal, hogy a MÁV-Start Zrt. ezért ezeken a pályaudvarokon több jegypénztárt nyitott ki, és mozgó jegyárusok fogadják az utasokat a sorbanállási idő csökkentése érdekében. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti menetjegyirodát (V. ker. József Attila u. 16.), amely ma este 18 óráig tart nyitva, illetve a többi, pénztárral rendelkező budapesti vasútállomást is, amelyek listája a MÁV-Start Zrt. honlapján megtalálható.

A MÁV korábban már közölte: azok az utasok, akik az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Az igazolás miatt szükség van arra, hogy az érintett utasok megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy úgynevezett utasleadási lapot tölt ki. Az így megadott, a későbbi beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén ezeknek az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben ([email protected]), faxon (06-1/511-2093), levélben (MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf. 56.) vagy személyesen.

A MÁV felhívja arra is a figyelmet, hogy a társvasutak érintettsége miatt az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak. A regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja megjelölésével és az eredeti jegy benyújtásával az ügyfélszolgálaton keresztül lehet igényelni az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy kezelési költség visszatérítését.

A MÁV Informatika Zrt. magyarázata szerint az e-Ticket rendszer leállását az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve két lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg, így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket, és az e-Ticketet kiszolgáló lemeztömb leállt. A közlemény szerint a hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott lemezek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket.

A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében; a MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver- és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását. Amíg a hardver- és a szoftverhibát nem tudják kijavítani, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, nem lehet visszaállítani az e-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni újraindulásának idejét – jegyzi meg közleményében a MÁV.

(MTI)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.