A vasúttársaság arról tájékoztatott pénteken, hogy továbbra sem üzemelnek a www.mav-start.hu weboldalon keresztül megvásárolt jegyeket kiadó automaták az ország egész területén. Közleményükben jelzik: az informatikai rendszereket gyártó cég szakemberei folyamatosan dolgoznak a hiba elhárításán, hogy lehetőleg minél előbb az utasok rendelkezésére álljon a teljes e-ticket rendszer.
Az internetes jegyvásárlási rendszer leállása miatt a hétvégi utazásokhoz nem lehet megváltani az interneten a menetjegyeket, így várhatóan hosszabb lesz a pénztárak előtti sorbanállási idő Budapesten a Keleti, a Déli és a Nyugati pályaudvarokon, valamint Kelenföldön is – húzta alá a cég azzal, hogy a MÁV-Start Zrt. ezért ezeken a pályaudvarokon több jegypénztárt nyitott ki, és mozgó jegyárusok fogadják az utasokat a sorbanállási idő csökkentése érdekében. A vasúttársaság azt javasolja az utasoknak, hogy a menetjegyváltáshoz vegyék igénybe a budapesti menetjegyirodát (V. ker. József Attila u. 16.), amely ma este 18 óráig tart nyitva, illetve a többi, pénztárral rendelkező budapesti vasútállomást is, amelyek listája a MÁV-Start Zrt. honlapján megtalálható.
A MÁV korábban már közölte: azok az utasok, akik az interneten keresztül megváltották a belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. Az igazolás miatt szükség van arra, hogy az érintett utasok megadják a jegyvizsgálónak az e-mail címüket és a vásárlás időpontját, aki az alapján egy úgynevezett utasleadási lapot tölt ki. Az így megadott, a későbbi beazonosításhoz szükséges dokumentumok átadását követően a vonat fedélzetén ezeknek az utasoknak már nem kell menetjegyet váltaniuk. Az utasleadási lapot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben ([email protected]), faxon (06-1/511-2093), levélben (MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálat, 1426 Budapest, Pf. 56.) vagy személyesen.
A MÁV felhívja arra is a figyelmet, hogy a társvasutak érintettsége miatt az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók – ha még nem vették át a menetjegyüket – csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak. A regisztrált e-mail cím, a vásárlás időpontja megjelölésével és az eredeti jegy benyújtásával az ügyfélszolgálaton keresztül lehet igényelni az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy kezelési költség visszatérítését.
A MÁV Informatika Zrt. magyarázata szerint az e-Ticket rendszer leállását az azt kiszolgáló tárolórendszer meghibásodása okozta, amely kezeli egy, illetve két lemez meghibásodását a tartalék lemezek bevonásával. Szerdán – viszonylag egymáshoz közeli időben – három lemez hibásodott meg, így a RAID-technológia nem tudta pótolni a kiesett lemezeket, és az e-Ticketet kiszolgáló lemeztömb leállt. A közlemény szerint a hiba észlelését követő bejelentés után a szállító cég azonnal megkezdte a helyszínen a munkát, azonban a meghibásodott lemezek cseréje sem vezetett eredményre, mert szoftverhiba miatt nem lehetett üzembe helyezni az új lemezeket.
A karbantartó cég felvette amerikai partnerével a kapcsolatot a szoftverhiba elhárítása érdekében; a MÁV Informatika Zrt. felkérte a gyártó hazai képviseletét, hogy vizsgálja ki és oldja meg a hardver- és szoftverhibáját. Jelenleg a gyártó németországi központjában elemzik és keresik a hiba megoldását. Amíg a hardver- és a szoftverhibát nem tudják kijavítani, és az új lemezek nem állnak rendelkezésre, nem lehet visszaállítani az e-Ticket szolgáltatást, illetve nem lehet felelősen megbecsülni újraindulásának idejét – jegyzi meg közleményében a MÁV.
(MTI)

Nem szórakozásból katapultált a pilóta – a szolnoki rendezvény nézői halálra rémültek