A Magyar Termék Nagydíjak mellett nívódíjakat és különdíjakat is átadtak. A minőségtudatos szemlélet elterjesztését célzó pályázatot az idén tizennegyedik alkalommal hirdette meg az Industorg Védjegyiroda Minőségügyi Kft., a Magyar Export-Import Bank Zrt., a Magyar Export Biztosító Zrt., a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság, a TERC Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. és a TÜV Rheinland InterCert Kft., a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a Nemzetgazdasági Minisztérium és a Nemzeti Külgazdasági Hivatal szakmai támogatásával.
Az ünnepségen Latorcai János, az Országgyűlés alelnöke köszöntőjében elmondta, hogy a fogyasztók bizalommal tekintenek a Magyar Termék Nagydíj védjegyet viselő termékekre, amelyek a minőségtudatos szemléletet, termékbiztonságot szolgálják, és sajátos eszközeivel a minőséget támogatják. A kormány az Új Széchenyi-tervben a hazai termelőkapacitások növelését tűzte ki célul, a Magyar Termék Nagydíj-pályázat céljai pedig egybeesnek az Új Széchenyi-terv prioritásaival. Erős és sikeres Magyarországhoz elengedhetetlen a patrióta gazdaságpolitika és az európai szinten is versenyképes hazai vállalatok létrejötte – tette hozzá Latorcai János.
Koszorús László, az Országgyűlés gazdasági és informatikai bizottságának alelnöke az innováció fontosságát hangsúlyozta, amely az Új Széchenyi-tervben kiemelt támogatást élvez.
(Fotók: Hegedűs Márta/Magyar Nemzet)
Szabó Zsolt, az Országgyűlés fogyasztóvédelmi bizottságának alelnöke a minőség fontosságát hangsúlyozva elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi törvény módosításával többek között a gyenge és silány minőségű termékeket kívánják kizárni.
Kiss Károlyné, az Industorg Kft. ügyvezetője kiemelte: a Magyar Termék Nagydíj-pályázat célja, hogy elismerje a Magyarországon gyártott vagy forgalmazott termékek és szolgáltatások magas minőségi színvonalát, segítse elő a nemzetközi piacon versenyképes, kiemelkedő minőségű termékek előállítását, ösztönözze a szolgáltatások fejlesztését.
Az Új Széchenyi-terv prioritásai között szerepel a Kárpát-medencei gazdasági térség együttműködésének ösztönzése, a gazdasági kapcsolatok erősítése, amelyben a közös kreativitás és kvalitás jelenti a siker zálogát. A Magyar Termék Nagydíj-pályázat kiírói tevékenységükkel törekednek olyan koncepciók kidolgozására, amellyel sikeres együttműködéseket lehet megvalósítani a határon túli gazdasági szervezetekkel – mondta Kiss Károlyné.
Czuppon Rita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság főosztályvezetője, a Magyar Termék Nagydíj-pályázat zsűrielnöke elmondta, hogy a kiírásra az idén is magas színvonalú pályaművek érkeztek. A tizenhárom főcsoportban kiírt tenderen az idén a legtöbb pályázat az élelmiszerek témakörben volt, a bírált pályázatok csaknem 80 százaléka nyert. A második legtöbb pályázat a kozmetikai és háztartás-vegyipari csoportban érkezett, a bírált pályázatok 85 százaléka nagydíjas lett.
Az elmúlt évhez képest ugrásszerűen megnőtt a gépek, berendezések, járművek, eszközök kiírási csoportban jelentkezők száma, valamint színvonalas, újszerű megoldásokat díjaztak az informatika témakörben is.
A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Gazdaságért Nívódíj elismerést a PICK Szeged Szalámigyár és Húsüzem Zrt. érdemelte ki. A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Klímabarát Termék Nívódíjat az Elcon Electronic Control Automatizálási és Kereskedelmi Kft. kapta. A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Innovációért Nívódíjat vett át a chocoMe Kft. képviselője. A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Informatikai Nívódíj elismerésben részesült a MOHAnet Mobilsystems Zrt. A Magyar Termék Nagydíj Pályázat Sajtókövete Nívódíj elismerést a Co.Production Kft. és az MTV Zrt. kapta.
(MTI)

Orbán Viktor: Átlépte a leadott voksok száma az egymilliót az Ukrajna gyorsított unió tagságáról szóló szavazáson!