Magyar nagyvállalatok a weben

2000. 11. 05. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tavalyihoz képest harmincöt százalékkal bôvültek, és jelentôs mértékben fejlôdtek a száz legnagyobb magyar vállalat által fenntartott weblapok, de a cégek még mindig nem használják ki maximálisan az internetben rejlô lehetôségeket – derül ki a Carnation Research felmérésébôl. A Carnation Research 2000. szeptember közepén vizsgálódott a száz legnagyobb magyar vállalat internetes megjelenésérôl. A kutatás alapját a Dun & Bradstreet 1999-es Top 100-as listája képezte, amely a vállalatokat nettó árbevételük szerint rangsorolta. A Carnation Research a nemzetközi vizsgálati standardok alapján egy speciális értékelési szempontrendszert dolgozott ki, melynek segítségével hét alapvetô paraméter alapján értékelte a weblapokat. A vizsgálat kiterjedt a megjelenített tartalmak értékére és funkcionalitására, a tranzakciós lehetôségekre, az interaktív alkalmazások jelenlétére, valamint a navigáció, a design és a technikai elemek megvalósítására.A legtöbb cég már felismerte az internetes megjelenésben rejlô hatalmas PR-kapacitást és potenciális üzleti lehetôséget, így a tavalyi évhez képest harmincöt százalékkal bôvült a Top 100 vállalatok által fenntartott weblapok száma. Az 1999 tavaszán végzett Carnation Top 100 kutatás, mely a vállalatok informatikai infrastruktúráját és internetes jelenlétét vizsgálta, még csupán negyvenöt cég webes megjelenésérôl számolhatott be, idén azonban már hatvanegy site strukturált elemzésére kerülhetett sor. Eltérô fejlettséget mutatnak a honlapok tartalmi, esztétikai és technológiai paraméterei. „A színvonalas megjelenésû site-ok sok esetben nem tartalmazzák az alapvetô információkat sem, nem szerepelnek rajta a cég életéhez kapcsolódó hírek, aktualitások és érdekességek. Az internet nyújtotta interaktív megoldásokat pedig még kevesebben alkalmazzák” – mondta Lipkovics Olga, a Carnation Research vezetôje. Az interaktív alkalmazásokat tekintve példaértékûek a Westel 900 és a Malév megoldásai. Tartalmi szempontból kiemelkedô a Pannon GSM és a Richter Gedeon Rt. színvonalasan megfogalmazott, részletes, többnyelvû, képekkel illusztrált, érdekes információkat tartalmazó weblapja.A száz legnagyobb árbevétellel rendelkezô vállalat közül továbbra is a telekommunikációs és informatikai cégek internetes megjelenése a legszínvonalasabb, ôket követik a jelenleg vagy egykor állami tulajdonban lévô szolgáltató vállalatok. Az internet jelentôségét elsôsorban tehát azok a cégek ismerték föl, amelyek az új ügyfelek meggyôzése mellett az ügyfelek megtartását helyezték filozófiájuk középpontjába.A kutatás eredményei azt mutatják, hogy nincs összefüggés a cégek árbevétele és internetes megjelenése között. „Elsôsorban tehát még mindig nem árbevételfüggô egy cég internetes megjelenése. A döntô fontosságú inkább az, hogy az adott vállalat mennyire tartja fontosnak az internetes kommunikációt” – nyilatkozta Lipkovics Olga. Az új médiumban rejlô lehetôségeket felismerô vállalatok fontosnak tartották egy professzionális webfejlesztô csapat kiválasztását, akik magas színvonalon és jól strukturáltan dolgozzák ki a weblap információs architektúráját, tervezik meg internetes arculatát és végzik el a szükséges programozási, valamint fejlesztési feladatokat.Az értékelés hatfokú likertskálán történt, a szakemberek 0–5-ig pontozták a honlapokat. A nulla a kívánt tulajdonság hiányát, az ötös pedig az adott feladatra jelen viszonyok között legjobbnak tekinthetô megoldást jelölte. Az eredmények kiértékelését súlyozott mátrixrendszerben végezték, így minden weblap egy átlagolt pontszámot kapott. A kutatás az hét szempont szerint és a megadott súlyozással vizsgálta a vállalatok webes megjelenését.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.