Sorra újítja fel, bővíti kikötőit a Balatoni Hajózási Rt. Tegnap délután Mikes Éva és Manninger Jenő államtitkárok jelenlétében avatták fel a 220 férőhelyes balatonlellei árbocos parkolót, egy hónap múlva pedig Szigligeten, a Balaton-felvidéki Nemzeti Park közepén adnak át egy új, 107 férőhelyes vitorláskikötőt.Jó a hátszél a balatoni hajóstársaság terveihez – mondogatják a tópart állandó lakói és a nyári vendégek. A magyar tenger flottájának első embere, Horváth Gyula és hajós legénysége nem kis büszkeséggel mutatja be szinte hónapról hónapra az új létesítményeiket.Tegnap Balatonlellén több mint 300 millió forintos költséggel épült úszópontonos vitorláskikötőt, mellette 206 személygépkocsi számára alkalmas parkolót és kétszintes klubházat adtak át.A lelleivel és a szigligetivel együtt már 1650 férőhely van a kisebb vitorlások és a luxusjachtok számára a balatoni Marina-láncban, s ezzel a siófoki székhelyű hajóstársaság kikötőpiaci részesedése a tónál meghaladja az 50 százalékot. Ami pedig az anyavállalatról, a Mahart Rt.-ről levált Balatoni Hajóstársaság jövőjét illeti, Horváth Gyula ügyvezetőtől megtudtuk: miután a február 28-i kormányhatározat értelmében a 22 balatoni önkormányzaté lett a Hajózási Rt. részvényeinek 51 százaléka, a fennmaradó 49 százalék pedig a Magyar Fejlesztési Banké (MFB), az ÁPV Rt.-nek a Mahart Rt.-től ki kell vásárolnia a 2,7 milliárd forint könyv szerinti értékű Balatoni Hajózási Rt.-t. A Mahart Rt. igazgatósága a balatoni hajóstársaságot megillető ingatlanapportálásról is döntött, az utóbbihoz azonban még az ÁPV Rt. jóváhagyása szükséges. Az MFB 49 százalékos részvényhányadára – értesülésünk szerint – hazai szakmai befektetők pályázhatnak a legnagyobb eséllyel.
Honnan jön a pénz? Így hazudozik Magyar Péter a külföldi támogatásairól