Hárman nyújtottak be pályázatot az egykori Diósgyőri Gépgyárra, az után, hogy a fővárosi, hét kft.-ből álló Mavex-Rekord április végén visszalépett a Digép megvásárlásától. A vételár minimálisan 1–1,3 milliárd forint – értesült a Magyar Nemzet.
Információink szerint a Digépre két cég pályázik jelentős esélyekkel. A Csavar és Húzottáru (CH) Rt., illetve a Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt. Ez utóbbit májustól az olasz Cogne Acciai Speciali Srl. által alapított DAM Steel Speciális Acélgyártó Rt. néven üzemelő társaság működteti.
Mint beszámoltunk róla, a Digép csoportot 2000 novemberében hirdette meg a privatizációval megbízott, a cégben résztulajdonos Magyar Fejlesztési Bank (MFB) leányvállalata, az MBV Rt., amely az évek óta veszteséges Diósgyőri Gépgyár számára – adósságai törlesztései fejében – tavaly nyáron 1,3 milliárd forintot juttatott rendkívüli pénzügyi injekcióként.
Tavaly, a jelenleg 550 dolgozót foglalkoztató Digép csoport 1,2 milliárd forint forgalom felmutatása mellett kétszázmillió forintos üzemi veszteséget produkált. A vállalatcsoport két meghatározó társaságától, a Diósgyőri Melegalakítógyár Kft.-től és a Diósgyőri Szerszámgépgyár Kft.-től a négy esztendeje megalakult Diósgyőri Ipari Park Kft. „vette át” a tevékenységet, s jelenleg divíziós formában zajlik a termelés. Értékes „falat” még az ugyancsak a Digéphez tartozó Szerencsi Szivattyú és Környezetvédelmi Gépgyár Kft., amelynek privatizációja kapcsán az a döntés született, hogy a banknak a társaságban lévő üzletrészét, illetve az ahhoz kapcsolódó ingatlant együttesen kell eladásra meghirdetnie.
A Csavar és Húzottáru (CH) Rt. az egykori Lenin Kohászati Művek gyáregységéből 1989-ben alakult, jelenlegi formájában 1997-től működik. Az elmúlt évek leforgása alatt 2,3 milliárd forintot fordított fejlesztésekre a jelenleg 420 dolgozót foglalkoztató borsodi vállalat. A Diósgyőri Acélművek (DAM) Rt. felszámolója idén áprilisban írta alá a cég nemesacélgyártást szolgáló berendezéseire és ingatlanjaira vonatkozó adásvételi szerződést a DAM Steel Speciális Acélgyártó Rt.-vel. Az olasz cég a DAM-ért 4,35 milliárd forintot fizetett.
Ausztriai buszbaleset: magához tért a kómából a két túlélő